מערך מודיעין עסקי תחרותי

לא תאמינו איזה ערך יכול מערך כזה לייצר עבור חברה. וכמה כסף מערך מודיעין תחרותי איכותי יכול לחסוך.

המידע בחלקו מסתובב שם, אצל העובדים והמנהלים, וברובו יכול להיאסף בקלות. החלק היחסי של המידע שבשום אופן לא נגיש קטן.

כדי להקים מערך מודיעין עסקי תחרותי, רצוי בראש ובראשונה, למנות גורם אחראי בארגון.
גורם זה  ירכז את הנושא כולו, וכך תהיה כתובת מדוייקת לכלל המידע שיכול להגיע.
לאחר מכן, יש למפות את לקוחות אותו מידע: מי בארגון ישתמש במידע המודיעיני, וכיצד. לקוחות אפשריים:

  • אנשי המכירות
  • נציגי שירות לקוחות
  • גורם המרכז את נושא יחסי הציבור
  • אנשי כספים/כלכלה
  • ועוד.

ולתהליך השוטף  של מערך מודיעין עסקי תחרותי:

 
בשלב ראשון נערוך מיפוי של מקורות המידע השונים הניתנים לאיסוף. בכל ארגון מקורות המידע הפוטנציאלי שונים, אך ישנם מספר מכנים משותפים חוזרים:

הנכס הגדול ביותר שלכם, ולא רק כאן, הוא העובדים. היכן נתקלים העובדים במידע:


מידע ממשפחה או מחברים
מפגשים אקראיים
פגישות עסקיות
ועוד
המידע המסתובב הוא רב, וצריך רק לדעת איך לאספו.

מקור מידע נוסף הוא המידע הרשמי שמאפשרים המתחרים:


פרסומים שונים במדיה, כתובה ואלקטרונים -קמפיינים, ידיעות יח"צ, כתבות השוואה ועוד.
אתרי האינטרנט
הצעות מחיר, תקנוני מבצעים

מידע מספקים:


משרד הפרסום שלכם, הוא מקום שמתנקז אליו ולאנשיו מידע רב
ספקים נוספים

מידע מלקוחות:


אחד המקורות הטובים לאיסוף מידע מודיעיני הוא הלקוחות. בתשאול נכון של הלקוחות, בשיחות הטלפון המתקיימות עמם (שיחות שירות, שיחות מכירה) ניתן ללמוד רבות על השוק ועל המתחרים.
הלקוחות אפילו ששים לנדב מידע. לעיתים על מנת לקבל מחיר טוב יותר, לעיתים סתם מתוך יצר הדברנות.

מידע שאוספים בצורה יזומה:


לקוח סמוי
התחברות לשירות של חברה מתחרה ע"מ לחוות אותו כלקוח

ישנם כמובן מקורות מידע נוספים עליהם אני מרחיבה ומדגימה בסדנאות שאני עורכת.

שלב שני הוא שלב עיבוד המידע:
ריכוז כל המידע שנאסף, הצלבה בין המקורות השונים, בדיקת אמיתות מידע וניתוח משמעויות.

שלב שלישי:
שימוש במידע באפיקים השונים:
עריכת המידע עבור העובדים השונים: תסריטי שיחה עבור אנשי המכירות, מידע טבלאי עבור אנשי כספים/כלכלה ועוד, אימייל בתפוצת כלל החברה.
המידע יכול לעבור בצורה מסוננת ומושכלת גם ללקוחות החברה.למשל, מידע המציג באופן חיובי את חברתך, ובעצם העלאתו מטיל ספק בקיום יתרון זה אצל המתחרה.