תקציב שימור לקוחות

תקציב שימור לקוחות

תקציב שימור לקוחות

בימים אחרונים אלה של השנה העסקית, בהם סוגרים בחברות רבות את תכניות העבודה ואת התקציבים, נסגר, בין היתר גם תקציב השיווק.
הנטייה היא, גם בארגונים הגדולים, לתקצב בראש ובראשונה את הפעילויות המביאות להרכשת לקוחות חדשים.
אבל מה עם הלקוחות הקיימים?

נשאל מספר שאלות מכוונות, האם בכלל יש צורך בתקציב שיווק ללקוחות הקיימים:
• האם הלקוחות הקיימים "בכיס שלך"? כן/לא
• האם הארגון שלך נמצא בסביבה "רגועה", ללא תחרות? כן/לא
• האם חסמי הכניסה לתחום שלך כל כך גבוהים כך שבכל מקרה גם מתחרים חדשים יעבדו קשה מאוד עד שיגיעו לקרסוליכם? כן/לא

אם ענית בחיוב על השאלות, כנראה שהמאמר הזה פחות בשבילך.

אבל אם לא, כדאי, שיחד עם סגירת תקציב השיווק ובתוך תכנית העבודה, תקצה פעילות ייעודית לשיווק ללקוחות הקיימים, לשימור הלקוחות ולהגדלת הנאמנות.

הבשורה הטובה: אם בסיס הנתונים שלך מפולח ומתוחזק ברמה כלשהי, תוכל במשאבים צנועים, לעשות עבודה אפקטיבית.

כל כך אפקטיבית, שכנראה שכל שקל שיוקצה ללקוחות הקיימים, יביא הרבה יותר מכל שקל שיוקצה להרכשת לקוחות חדשים.

מעבר לכך, בשיווק ללקוחות הקיימים, מכיוון שאתה יודע מי הם לקוחותיך, מהם מאפייני הצריכה שלהם אצלך, ונתונים נוספים אודותיהם, (שוב, כמובן, בהתאם למה שצברת), אתה יכול לבצע פעילות שיווק בעלות מצומצמת, ולהשיג אפקטיביות מדהימה.

פעילויות אפשריות לדוגמא:

  • פעילות "נגיעה בלקוח" שמזכירה ללקוח שאתה שם (ברכה ליומולדת, הטבת ותק תקופתית)
  • מערך הטבות ייעודיות ללקוחות קיימים בלבד, כנגזרת מרכישותיהם/מנאמנותם.
    כל ארגון וכל שירות/ מוצר, בהתאמה אליו.

ומה התקציב הנדרש? דיוור במייל? שליחה גלויה? אפילו מתן הטבה קטנה.

כי הרי תכנית נאמנות עם מערך הטבות תגדיל את הצריכה, ואת ההכנסות. ולכן, מדובר בכסף זניח, יחסית, בוודאי לעומת תקציבי שיווק ללקוחות חדשים.

לתשומת הלב,
החברות הגדולות והמובילות בעולם, כבר שם. מספיק לראות את מערך "ההטבות הסודיות" ללקוחות קיימים של אתרי התיירות המובילים.
שיווק ללקוחות קיימים משולב כחוט השני בפעילות הגופים העסקיים הרווחיים בעולם, ורק הולך ומתחזק, מתוך ההבנה שפה נכון לעבוד, כי פה נמצא "הכסף הגדול".

לפרטים נוספים וליישום, פנו אלינו.