איך משווקים בזמן מלחמה
*נכתב בזמן מלחמה*
בתוך התחושות הקשות שכולנו חווים, האבל וההלם, התקופה מתחילה להתארך.
השוק העסקי, בנוסף לכל אלה, מתחיל להרגיש את הסטרס הכלכלי הנלווה.
אחת השאלות בהן מתייעצים איתי רבות בימים האחרונים היא –
איך משווקים בזמן מלחמה. האם ואיך לשווק בזמן שכזה.
האם זהו זמן שניתן בו לפנות ללקוחות ולעשות מכירות.
התשובה לכך מורכבת, ומה שהיה נכון יומיים-שלושה לאחר הטבח הנוראי, אינו מה שמתאים נכון לכתיבת שורות אלו, שבועיים וחצי לאחריו.
אבל,
ננסה לתת כמה כללי אצבע, או לפחות את מגוון השיקולים שמרכיבים את המה והאיך.
אז, איך משווקים בזמן מלחמה:
- ראשית, זו שאלה מהותית מה הארגון שלך משווק –
אם מדובר בהופעות או בציוד למסיבות זה דבר אחד, ואם מדובר בציוד תומך לחימה זה דבר אחר.
מעבר לכך ש"השוק יאמר דברו", כל פניה עם מוצר / שירות שעצם שיווקו צורם בימים אלו, תעשה יותר נזק מתועלת.
ישנם, כמובן, שירותים / מוצרים "נייטרליים" בהקשר המלחמה – מזון, ביטוח ועוד, ואז הדיון שונה.
- בשלבים הראשונים התמקדו ב "לתת" –
איזה ערך / הטבה או כל דבר אחר אתם יכולים לתת ללקוחותיכם. לכל עסק, ארגון וחברה יש ארסנל של דברים שאותם ניתן לתת ללקוחות כאקסטרה. ואם אין לכם, תיצרו.
זה יכול להיות טיפים להתנהלות נכונה עם השירות שלכם בזמנים שכאלו
זה יכול להיות הטבה מוחשית.
מה שחשוב הוא שזה יהיה "נקי". לא ממקום של קבל 5% הנחה כדי לקנות מוצר יקר, אלא הטבה שהיא מתנה אמיתית.
ואם מבחינת מרווחים אין לכם אפשרות, אז כדאי להתמקד בנתינת ערך.
- מבחינת שימור לקוחות, זהו הזמן הטוב ביותר לאפשרות עזיבה "ללא קנסות יציאה".
לקוח שלא מעוניין לרכוש יותר / להישאר, אל תקשו. זה לא הזמן. אתם לא יודעים עם איזו סיטואציה הוא/היא מתמודדים.
זה לא הזמן, למשל, לדמי הקפאה מוגזמים.
כן מומלץ, בוודאי כשמשווקים שירות
- להתעניין בשלומם של הלקוחות –
לקוחות יעריכו את זה.שיחות יזומות, או אפילו ווטסאפ מגשש, יתקבלו בברכה.
- כל פניה ישירה ללקוחות צריכה להיעשות ברגישות. עם הרבה קשב לתגובות הלקוחות ועם נכונות לסגת ברגע.
"אני מקווה שאת/ה בסדר ביחס לנסיבות"
"האם זהו זמן טוב לדבר"
ואם חשים שזה לא זמן טוב – לוותר.
היזהרו והישמרו מ:
- ציניות – כל מה ש"מנצל" את המצב או נתפס ככזה יעשה נזק רב.
הנעה לרכישה בתחפושת הטבה – זה לא הזמן. הצגת מחיר כהנחה לרגל המצב, כאשר בעצם העליתם את המחיר – זה לא הזמן.
לא חסרות מודעות שמסתובבות כרגע בסושיאל ו "תופסות טרמפ" בצורה שלילית על המצב.
- זכרו, אתם לא יודעים למי אתם מגיעים, מה מצבו/ה, את מי איבד/ה ועוד. הפעילו שיקול דעת ורגישות רבה. גם בחומרים כתובים ובוודאי בפניה ישירה.
אם אתם עדיין תוהים איך משווקים בזמן מלחמה, ומעוניינים בהכוונה נוספת, צרו קשר.