המקום הטוב ביותר לאסוף מידע על הארגון שלך

Published by מיכל דגן

לך, כמנהל, חשוב שיהיה כמה שיותר מידע על המתרחש בארגון שלך.
המידע ש"מסתובב" בארגון הוא מסוגים שונים ומגוונים.


וכשמדובר במידע, ניתן למצאו במקומות רבים, כפי שאני מפרטת בפרק מודיעין עסקי תחרותי שבאתר האינטרנט שלי.

במאמר זה , אנסה להתמקד באיסוף מידע מתוך הארגון לצרכים שיווקיים, מכירתיים ועסקיים.


ברצוני להצביע על מקום מסוים, טריויאלי לגמרי, בו הסיכוי שתקבל מידע, תשכיל ותלמד לגבי ארגונך, רב מאוד:

השיחות המתנהלות כין אנשי השירות והמכירה לבין הלקוחות

האזנה לשיחות אלה, בין אם הן מתקיימות פנים אל פנים ובין אם הן טלפוניות, הינה מקור פוטנציאלי למידע וללמידה.

תוכל ללמוד, למשל:

  • מדוע הלקוח רוצה/לא רוצה להיות הלקוח שלך
  • מה משך אותו במוצר/שירות שלך
  • מדוע הוא רוצה להפסיק להיות לקוח שלך
  • אילו משפטים חכמים ומוכרים משתמש אותו נציג/איש המכירות, שניתן להנחיל לכלל הנציגים
  • אילו תובנות יש לעובדיך לגבי מוצרים נוספים
  • אילו חוסרים בשירות/מוצר שלך עלו כצורך מהלקוחות
  • אילו משפטים לא נכונים עליך להכחיד מתסריטי השיחה
  • מה מספרים הלקוחות על המתחרים שלך
  • ועוד ועוד

כיצד תוכל לאסוף את המידע:

  • בהאזנה לשיחה כאשר אתה יושב ליד עובד המקיים שיחה עם הלקוח
  • בהאזנה לשיחות מוקלטות בדיעבד
  • בהצטרפות לפגישות מכירה עם עובדיך
  • בפורומים ייעודיים שמטרתם שמיעת העובדים בדגש על תובנות, הצעות, ונושאים עסקיים שהם רוצים להעלות
  • במשובים במערכת אינטרנטית (פנים חברה)


קיום שגרת איסוף מידע מעובדים הנמצאים בפתחי השירות והמכירה, ולאו דווקא מהדרג הניהולי מאפשרת למידע חשוב לזרום בתוך הארגון, גם כלפי מעלה, וגם לצדדים.
מעבר לכך שאתה עלול להפיק ערכים שיווקיים ועסקיים מהעובדה ש"העובד הפשוט" יודע לעיתים טוב יותר, פעילות כזו משפיעה על מעורבות העובדים לטובה, ועל תחושת הערך שלהם ושל תרומתם לארגון.

חברות שיודעות להקשיב לעובדיהן, מרוויחות את אותן תובנות שרק עבודת "שטח" יכולה להעניק.

ואיך תשתמש במידע שתאסוף?

  • באופנים שונים ומגוונים:
  • מיקוד תסריטי השיחה -טיעוני מכירה/שימור איכותיים יותר
  • פיתוח מוצרים/שירותים חדשים
  • מידע לגבי הדרגים הניהוליים -היכן עברו המסרים בצורה טובה יותר
  • מענה טוב יותר למתחרים שלך
  • ועוד

 

 

אם תדע מה הלקוחות שלך רוצים ולמה הלקוחות שלך מצפים, תוכל לספק זאת ביתר קלות.מידע זה שווה ערכו בכסף, במכירות ובשיווק ובוודאי בשימור לקוחות.

About the Author

מיכל דגן ברעם

Article Source: Article Podium – המקום הטוב ביותר לאסוף מידע על הארגון שלך