בואו נחלוק
בתקופה האחרונה, המאתגרת, עולה הצורך בשימור לקוחות מותאם למצב.
כותרות הסדנאות והייעוץ שהמנהלים ובעלי העסקים מחפשים עבור עצמם, ועבור העובדים והמנהלים בארגונים השונים סובבות סביב:
- שימור לקוחות בשגרת חירום
- שימור לקוחות בתקופת משבר
כמובן, גם, מכירות ושירות בתקופה שכזו..
וכו'.
במהלך הסדנאות והייעוץ, אשר מועברים בחברות שונות, ניכר שישנם ענפים שנפגעו מעט וישנם ענפים שנפגעו יותר.
אבל ניתן להבחין בכמה מכנים משותפים, כאלה שניתן ללמוד מהם ולעשות שיפור גם בארגון שלך:
-
סל הכלים והתועלות בשיחה השתנה.
הסל "הרגיל", שבו אתם משתמשים בתקופת שגרה, לא תמיד רלוונטי, ונדרשת התאמה.
לפעמים נוספים כלים חדשים ותועלות נוספות, עדכניות שניתן להציע ללקוחות.
מומלץ לשבת ולחשוב ביחד מה נכון לתקשר כיום, מה פחות, ומה ניתן להוסיף.
אם יש בארגון קבוצת חשיבה רלוונטית, כזו שמורכבת גם מעובדי ומנהלי מטה וגם מעובדי ומנהלי שטח, תגלו "אוצרות".
כשתוציאו קריאה "בואו נחלוק", דברים חדשים שלא חשבתם עליהם בהקשר זה, ויש אצלכם בארגון מי שכבר עושה בהם שימוש בצורה טובה.
-
סוף שנה כמעט כאן.
תכניות עבודה ועמידה ביעדים, מונחים שבתקופה כזו כמעט מוקצים, שוב חוזרים אל השולחן.
אז נכון, סביב חוסר הנוחות שבעיסוק כזה, יש משהו מעודד בלתכנן תקופה קדימה, אפילו רחוקה מעט.
גם אם במרבית הארגונים נכנסות תחזיות על תוצאות פחות טובות, הארגונים עושים מאמץ רב במציאת פתרונות יצירתיים, מותאמי מצב.
-
באחת הסדנאות שהיתה השבוע אמר המנכ"ל" ייאוש זו לא תכנית עבודה".
בכל פעם שהדיון "ברח" לכמה קשה, וכמה אי אפשר, היו מספיק אנשים סביב השולחן שעשו מאמצים עילאיים להחזיר אותו ל "מה כן".
כי את ה "לא" יש לנו כבר בכיס..
נושא הגישה משמעותי מאוד לסיכויי ההצלחה.
זה לא אומר שאין מקום "לפרוק" או לקטר. אבל, זה כן אומר שאין מה לשקוע בשליליות.
-
חשיבות הקהילה ("בואו נחלוק" גם כשמדובר בלקוחות)
גם כשמדובר בלקוחות, בעיקר בתחומים שבהם מוכרים שירות, יש ערך כלכלי ל"ביחד".
באחד הפרויקטים, ממש מהשבוע האחרון, התנענו תכנית שבה חברי קהילה מנוסים מסייעים לחברי קהילה מנוסים פחות בצליחה של אתגרים ייחודיים לענף.
מנטורינג ואפילו ייעוץ עסקי, ללקוח מנוסה ללקוח פחות מנוסה.
בענף שבו הלקוחות הינם בעלים עסקים ובעלי חברות, ולא מובן מאליו מנגנון שכזה שאולי כרגע מסייע…למתחרים!
אבל, רוח התקופה מעל לכל, גישת "בואו נחלוק", וניכר שיש רצון רב לעזור.
אם גם מעגנים את זה בתכנית נאמנות, אז הערך בכלל עולה.
נמשיך ונעדכן במה שקורה בארגונים בפועל – כי המציאות גם היום חזקה מהכל.
ימים שקטים ורגועים.