האם יש קשר בין העלאת מחיר לחווית לקוח?
ככל שהזמן עובר, והמודעות גדלה, כך ציפיות הצרכנים לחווית לקוח טובה גדלות.
מה שהספיק בעבר, בקשר עם הלקוחות ובבניית מערכת היחסים, כיום כבר נמצא ברף גבוה יותר.
חווית הלקוח הטובה והאפשרות להעלות את המחירים ולמכור במחירים גבוהים:
- איכות וערך המוצר או השירות:
חווית לקוח טובה "תופסת" את הרגע שבו הלקוח מגלה את הערך המוסף שהוא מקבל מהמוצר או השירות שאתם מציעים.
אם המוצר או השירות מעניקים ללקוח תרומה רבה יותר ממחיר הרכישה, הוא ירגיש שהוא מקבל יותר, וחווית הלקוח שלו תשתפר.
כאשר חווית הלקוח משופרת, נוצר פוטנציאל להעלות את המחירים.
במאזניים של עלות-תועלת, Value for Money, פעלתם למעשה להעלות את התועלת. ומכאן האפשרות להעלות בצד של העלות.
- אמינות ואמפטיה:
חווית הלקוח הטובה כוללת גם את אמינות המותג והחברה.
ללקוחות יש תחושה חיובית כלפי מותגים ועסקים שבהם הם יכולים לסמוך על החברה שתספק את הבטחותיה.
כאשר לקוחות מרגישים שהם מטופלים באופן אישי, כי החברה "מבינה" את צרכיהם ורגשותיהם, הם גם יהיו מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר עבור התמורה הנתונה.
- חווית לקוח טובה משפרת נתוני שימור לקוחות:
כאשר הלקוחות חווים חוויה טובה, הם פעמים רבות משתפים אחרים בכך. מפה לאוזן, במפגשים שונים או ברשתות החברתיות.
בעולם שבו לעדויות לקוחות ולאותנטיות יש משקל רב, המשמעות של אותן המלצות ושיתופים בשורה התחתונה היא… כסף!
למעשה, זהו הפרסום הטוב ביותר, וחווית הלקוח מתורגמת בצורה ברורה וישירה לתועלת כלכלית.
אפשרויות נוספות והתאמה אישית:
חווית לקוח טובה יכולה לכלול גם אפשרויות נוספות שפתוחות ללקוחות.
כאלו שמרגשות את הלקוח ומקנות לו חוויה מותאמת אישית.
אם המוצר או השירות ניתן להתאמה אישית לצרכים ספציפיים של הלקוח, כנראה שהוא יהיה מוכן לשלם יותר על פי השיפור הזה.
חיזוק המותג:
חווית לקוח טובה תומכת בתדמית, ובשם מותג חיובי. זה, כמובן, יכול להיות מתורגם לפרמיה וליכולת לגבות יותר כסף.
חווית הלקוח הטובה משפיעה על תפישת המותג, הערך הנתפס בעיני הלקוח, והתחושות שהלקוחות מרגישים. כל אלו ועוד מייצרים קשר ישיר לתמחור וקרקע פורייה לתמחור גבוה יותר.