השירות הכי פחות טוב, ללקוח הטוב ביותר

Home/מאמרים, שימור לקוחות/השירות הכי פחות טוב, ללקוח הטוב ביותר

השירות הכי פחות טוב, ללקוח הטוב ביותר

השירות הכי פחות טוב, ללקוח הטוב ביותר

לכל עסק יש לקוחות טובים יותר וטובים פחות.

מה הופך את הלקוחות הטובים לכאלה?

מגוון דברים:

  • לרוב, העסק רואה מהם את סכומי הכסף הגדולים ביותר.
  • אלו לקוחות שיחסית, "מבזבזים" לך פחות זמן –דורשים פחות שירות, מתלוננים פחות.
  • לרוב, לא תהיינה ללקוח הטוב בעיות גבייה.
  • הם פעמים רבות, הממליצים הכי טובים שלך, וישנם לקוחות נוספים שהגיעו בעקבותיהם.

בקיצור, לקוחות נאמנים. וטובים.

אבל,

מה קורה כשאתה נותן את השירות הכי פחות טוב, ללקוח הטוב ביותר שלך?

לדוגמא,

כשאתה לוקח את הלקוח כמובן מאליו, ומרשה לעצמך להעלות לו את המחיר באופן חד צדדי? בזמן שהוא הכי צריך את שירותיך, ואין לו את היכולת להתנגד?

כשאתה מספק לו תמיכה ושירות למוצר בזמן שלא נוח לו, רק בגלל שכך נוח לך, או בגלל שמעולם לא שאלת אותו מתי נוח לו לקבל את התמיכה.

כשאתה לא מדבר עם הלקוחות שלך, ולא מבקש מהם משוב, ואז אתה בכלל לא יודע שהוא לא מרוצה.

כשאתה מזלזל באינטליגנציה של הלקוחות שלך, ומספר להם שזה הכל, בעצם, לטובתם.

ויש, לצערי, עוד דוגמאות רבות.

בעידן הצרכני שבו אנו נמצאים ישנן חברות מעטות ועסקים מעטים מאוד שיכולים להרשות לעצמם התנהגות שכזו.

ללקוח יש , לרוב, עוד אפשרויות, וגם אם בטבע שלו, הוא "טוב" (ולא רק בהגדרה של לקוח טוב), בסוף יימאס לו.

והוא יאסוף את עצמו וייקח את עצמו אל המתחרים שלך.

אז כדאי להתחיל בכך שתפלח ותסמן את הלקוחות הטובים. כן, זה דורש מעט עבודה, וחשיבה. מה, למעשה, הופך את הלקוח הזה ל"טוב".

ומומלץ לדבר עם הלקוחות באופן שוטף. הכוונה ב"לדבר", היא לא בלשלוח להם הצעת מחיר, אלא באמת לדבר. ולהבין ממה הם מרוצים וממה פחות. ואיך את/ה יכול להשתפר.

ולא לקחת אף לקוח כמובן מאליו. בטח לא באווירה הצרכנית של ימינו.

 

 

 

לא בטוח איך להפוך את התוכן מעלה לפרקטיקה? פנה אלינו!

רוצה פרטים נוספים לגבי ייעוץ עסקי? הכוונה איך בוחרים יועץ עסקי מומלץ? פנה אלינו!