התמודדות בשוק תחרותי
קפיצת מדרגה בחצי שעה של עבודה
אין זה סוד שהענף הופך יותר ויותר תחרותי.
התחרות באה לידי ביטוי בכמה רמות, בין היתר, בתחרות מול סוכנויות ביטוח נוספות.
התגברות התחרות מכתיבה את הצורך להשתפר: להיות טובים יותר במה שעושים עבור המבוטח, ובמקביל, לדעת לתקשר זאת.
ולמה הכוונה?
במציאות זו, לדעת מהו הערך המוסף שהמבוטח יקבל בעבודה עם הסוכנות שלך, ולנסח זאת כך שכל מי שעובד בסוכנות ידע, יבין וידקלם זאת.
- האם הערך המוסף בא לידי ביטוי במקצועיות ובידע?
- האם בהיכרות עם הגורמים השונים בחברות הביטוח?
- האם מבוטח ייהנה משירות זמין יותר?
ועוד.
גם אם אתה סוכן שעובד לבד, וגם אם מדובר בסוכנות גדולה, הכרחי להבין ולנסח:
מהם היתרונות היחסיים שלך כסוכנות? אל מול התחרות ברבדיה השונים, וחשוב מזה, מהן התועלות שיהיו למבוטח, כתוצאה מכך שהוא עובד עמך?
לדוגמא:
אם למשל, אחד מיתרונות הסוכנות הוא במגוון מחלקות, ביניהן מחלקת הפקה, מחלקת גבייה, מחלקת תביעות, התועלות ללקוח, שרוצה, למשל, להוסיף בן משפחה לפוליסה:
- זמינות גבוהה, יחסית. כשהוא מתקשר – יש מי שעונה.
- זמן הטיפול בפנייתו מתקצר, עקב פניה ישירה לגורמים הרלוונטיים בחברות הביטוח.
- הטיפול מקצועי וממוקד, מאחר ויודעים מה ואיך בדיוק לבצע, איזה טופס למלא ועוד.
למעשה, לכל סוכנות, ולכל ארגון, יתרונות ותועלות מעט שונים.
ישנה סוכנות שיתרונה בוותק ובניסיון, וישנה כזו שיתרונה במחשוב ובמערכות תומכות.
ישנה סוכנות שתתהדר בעובד מומחה בתחום מסוים/בפוליסות מסוג מסוים, וישנה סוכנות שמעסיקה כוח אדם רב, כדי לשמור על הזמינות.
כל סוכנות ומאפייניה, המשקפים את בחירותיה העסקיות.
מה שחשוב הוא לדעת מהן החוזקות, ולתקשר אותן בצורה הנכונה ללקוחות, הן הקיימים והן הפוטנציאליים.
בעומס היומיום מומלץ לעצור לרגע, לא להתעצל ולרשום, מהם אותם יתרונות שמבדלים אותך אל מול המתחרים, והופכים עבור המבוטח את ההתקשרות איתך לאפקטיבית ויעילה עבורו.
*המאמר התמודדות בשוק תחרותי נכתב עבור סוכנויות בענף הביטוח, אך נכון לענפים רבים.
**פורסם בפייסביט מס' 7, עלון סוכני הביטוח.