יש לך לקוחות שמרוצים מהשירות /מוצר? מקווה מאוד שכן..
האם אתה ממנף את זה? הופך את זה לכסף?
אחת הדרכים היותר טובות להפוך שביעות רצון לכסף… היא פשוט לבקש!
סך הכל, ללקוחות המרוצים אין סיבה לסרב.
לא תמיד הנושא במודעות שלהם
לא תמיד זה יתאים להם
אבל הי, גם כאן מדובר בסטטיסטיקה – ככל שהנושא יעלה יותר, וככל שתבקש יותר, כך הסיכוי שהלקוחות שלך יפנו יגדל!
כמה דגשים חשובים שיעזרו להפוך שביעות רצון לכסף:
-
לא להתבייש
אם לא תבקש איך תקבל?
הרי את ה"לא" יש לך כבר בכיס..
נכון, זה צריך להיעשות בדרך הנכונה, במינון הנכון ועם הרגישות הנכונה.
למשל, אם הלקוח נעזר בשירות רפואי, לא תמיד הוא ירצה לחלוק את זה עם חברים.
-
המקום
אם האינטראקציה שלך עם הלקוח היא פנים אל פנים, למה שלא תבקש במעמד זה?
ואם הלקוח בכלל רכש אונליין, אולי דווקא ערוצי האונליין יעשו את העבודה?
הבחירה כאן צריכה להיות מושכלת, ובמקרים מסוימים אני אפילו ממליצה על פיילוט קטן והשוואת תוצאות.
-
התזמון
אם הלקוח נהנה משירותיך היום, הכה בברזל בעודו חם.
בקש את ההפניה היום.
נכון, לפעמים השירות /מוצר שלך יתאים רק בהמשך, והלקוח יוכל להפנות רק כאשר זה רלוונטי, אבל את הבקשה להפניה רצוי לעשות בסמוך לקבלת השירות. שהנושא יישאר במודעות.
(יש בנושא עוד טיפ קטן ומשמעותי – מבטיחה לתת אותו במשפט אחד למי שייצור קשר בפרטי)
-
תהליך קל ופשוט
מנגנון ברור ללקוח שבאמצעותו קל ופשוט ללקוח להעביר את המידע, וליצור את ההפניה –
לינק, מס' טלפון ישיר, יונת דואר אישית – כל דבר שמפשט את המעגל "חברה-לקוח מפנה-לקוח שהופנה", וסוגר אותו.
כדי להפוך שביעות רצון לכסף, צריך לייצר מנגנון פשוט להפעלה.
-
הלקוח יכול להרוויח מזה משהו?
אם המוצר / שירות שלכם מתאים, והוא לא חד-פעמי, האם יש אפשרות לתגמל לקוח מפנה?
למשל, הטבה ברכישה הבאה?
אם כן, זה יכול להוות הנעה לפעולה מצוינת
אם אתם מתפעלים תוכנית נאמנות לקוחות באופן קבוע, הפניה לחבר היא בהחלט דרך טובה ללקוח לצבור ניקוד / כוכבים לשימוש בהמשך.
זו גם אבן בסיס בשימור לקוחות
נושא אחד משמעותי בהקשר הזה, שהייתי רוצה להדגיש:
-
המדידה
כמה מהלקוחות שלך הגיעו בעקבות הפניה מחבר?
האם אתה יודע "לצבוע" את ה"מפנה" במערכות?
אספו, תעדו ונתחו את הנתונים כי יש שם מטמונים!
דרך אגב, נושא ההפניות זהו אחד המרכיבים המשמעותיים של שימור לקוחות מגדיל הכנסות (הסלוגן שמלווה את הקורסים שלי כבר למעלה מעשור..)
ואתם לא טועים, זה בהחלט מ"מתכוני" הגדלת המכירות..
לייעוץ פרטני בנושא "להפוך שביעות רצון לכסף" אל תהססו – אתם כבר יודעים מה לעשות