מועדון לקוחות דיגיטלי

הפורמט הישן והמוכר של מועדוני לקוחות כבר מרגש הרבה פחות את הלקוחות .
אחרי שהתרגלנו להחזיק מספר כרטיסים בארנק ולפשפש בזכרוננו היכן ניתנות ההנחות הגדולות ביותר לפני שיוצאים לקניות, נראה כי גם כאן זירת ההתרחשות נודדת לאט ובעקביות לאינטרנט.

מועדוני הלקוחות באו לתת מענה למספר צרכים של החברות, שהעיקרי שבהם הצורך בהגברת נאמנות לקוחות על מנת להגביר הכנסות ורווחיות לחברה.
המודל ברור: הטבות/הנחות/מבצעים בתמורה לעקביות הלקוח ברכישת מוצר/שירות ובהגברת הצריכה.

מועדון לקוחות נותן ערך מוסף:

  • מאפשר למידת העדפות הצרכנים,אופן צריכתם ושימושם במוצר
  • תורם לסגמנטציה, לפילוח ולפירוק לתתי קבוצות צרכנים
  • מסייע באיתור טעמים חדשים וכיווני פיתוח מוצר חדשים
  • ועוד

הנדידה הגוברת לאינטרנט ולרשתות החברתיות מצריכה חשיבה מחודשת לגבי עולם מועדוני הלקוחות כפי שאנחנו מכירים אותו כיום.

מעבר לכל מה שהוזכר,המעבר העיקבי לזירת האינטרנט מאפשר לקשר עם הלקוחות להיות אפילו עוד יותר דו-כיווני.
ברשתות החברתיות קיבלו הלקוחות במה,המאפשרת גם הבעת דעה והיא פתוחה לקריאה ולהבעת דעה גם ללקוחות נוספים .
מעל במה זו נוספה האופציה לתקשר באופן גלוי עם החברה ממנה הם רוכשים מוצרים.
רק לאחרונה ראינו כי 700,000 חברי GAP בפייסבוק דרשו וגם קיבלו השארת הלוגו הישן, במקום הלוגו החדש שהחברה השיקה.

כאשר אנו באים להקים מועדון לקוחות דיגיטלי, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את כלל ערוצי הפנייה היזומה, גם אלה החדשים:
חד כיווניים: SMS, דיוור מיילי, חשבונית הנשלחת בדואר, קופונים ועוד.
דו כיווניים: מגוון הזירות החדות באינטרנט, זירות נוספות מחוץ לאינטרנט.

חשוב לשים לב שהתקשורת ה'דו-כיוונית' יכולה לעבוד גם כחרב פיפיות, וכשהיא מנוהלת בצורה גרועה, או לחילופין אינה מנוהלת, היא עלולה להפוך למקום בו ההתרחשות עבור החברה שלילית.

מועדון לקוחות מוצלח אינו עניין של מה בכך, וראייה לכך במגוון הרחב של מועדונים שקמו ונפלו.
מעניין לנתח ולראות את אותם אלו שהצליחו, ולהבין מדוע הצליחו.

בעולם הרשתות החברתיות, הפורומים והטוקבקים, נוספה מורכבות נוספת, אשר מוקדם עדיין לומר מה ה"פיצוח" ומה נכון, בוודאי בהיבטים של שימור לקוחות.
אנחנו לומדים כולנו, תוך כדי תנועה, ובעיקר מניסיון האחרים, מה יוכל לעבוד ולמקסם תועלות ומה לא.

כדאי להשתמש במערכת דיוור איכותית, המאפשרת מגוון רחב של פעולות.