המידע שכבר קיים אצלך וניתן לתרגמו לגידול בהכנסות

או

מידע קיים שמגדיל הכנסות

לו היו אומרים לך שאתה יכול להגדיל את רווחיות העסק שלך בקלות יחסית, תוך שימוש במשאבים שכבר קיימים אצלך, לא היית "קונה"?

מרבית בעלי העסקים היו מאמצים מידע מסוג זה בשתי ידיים. אך, בפועל, עסקים רבים עושים מאמצים עילאיים בגיוס לקוחות חדשים ובמכירות, ומאמצים משמעותיים פחות בשימור הלקוחות הקיימים ובהגדלת נפח הצריכה מהם.

אני מאמינה, שכמעט בכל חברה קיים מידע שניתן לתרגמו בקלות יחסית לכסף, ולעשות בו שימוש לשיפור חווית לקוח, שיפור שימור לקוחות ולשפור התוצאות העסקיות.
המידע יכול להיות מסוגים שונים:

מידע דמוגרפי -מידע הנוגע למאפיינים דמוגרפיים שונים של הלקוחות, למשל, מספר ילדים במשפחה וגילאיהם.
לחברה שמוכרת מוצרים לילדים , מידע מסוג זה יכול להיות בעל ערך רב.

מידע לגבי אופי צריכה – כמה, איך ומתי משתמש לקוח במוצר מסוים.
לדוגמא, לקוח שנוהג לרכוש את מוצריך במועד מסויים בשנה, תוכל לפנות אליו לקראת אותו מועד בשנה ולהקדים את מתחריך.

מידע לגבי נקודות שינוי בחיי הלקוח
מעברי דירות, הינם, למשל, נקודה בה לקוח יכול לצרוך יותר מוצרים מסויים, לשנות העדפות צריכה, ועוד.

גם שינוי משפחתי אצל הלקוח -חתונה, לדוגמא, יכול להוות עבורך הזדמנות כלכלית.

מידע סוציואקונומי – אזור מגורים, חתך כלכלי
תוכל להתאים ללקוח את ההצעה על סמך מידע זה. להגדיל ממנו צריכה, ולהרחיב את מגוון המוצרים שהוא רוכש ממך.

ועוד.

אילו היו רק דוגמאות על קצה המזלג.

חלק מהמידע קיים אצלך, צריך רק לאסוף, למיין ולסדר אותו כך שיהיה שליף.
חלק מהמידע ניתן להשביח באמצעים חיצוניים.

ולחלק מהמידע תוכל רק לשאוף.

אך, עדיין, סביר להניח שקיים אצלך מידע שניתן לעשות בו שימוש מועיל, והוא אינו מנוצל במיטבו.

מידע יכול להפוף בקלות, יחסית, להגדלת הכנסות ולרווחיות גדולה יותר בחברה שלך.
פעמים רבות בצורה ובאופן פשוטים יותר מאשר הגדלת בסיס הלקוחות החדשים שלך וההכנסות מהם.

שימור לקוחות


אודות כותב המאמר

 

שימור לקוחות -מידע, מאמרים טיפים ותיאוריות בנושא שימור לקוחות, נאמנות לקוחות, מודיעין עסקי תחרותי, לקוח סמוי, תסריטי שיחה.

פורסם על ידי מיכל דגן ברעם https://www.shimur-lakohot.co.il/,

מקור המאמר: www.maker.co.il

שבת 02 אוקטובר 2010