מעקב אחר עמידה ביעדים

Home/ייעוץ עסקי, מאמרים שימור לקוחות/מעקב אחר עמידה ביעדים

מעקב אחר עמידה ביעדים

מעקב אחר עמידה ביעדים

 

לאור ההתעניינות הרבה בנושא הצבת היעדים, נוסיף כלי נחמד, שמסייע במעקב אחר עמידה ביעדים.

בין אם מדובר במכירות, או בשימור לקוחות,

בין אם מדובר במערך גדול, המונה מספר מחלקות / צוותים / יחידות, ובין אם מדובר במערך של אדם אחד(!), מומלץ לפרק את היעדים השנתיים, ולתקנן אותם לפי ימים.

למה הכוונה?

בישראל, כידוע, ישנן 2 תקופות עיקריות של חגים, שבהם עובדים הרבה פחות.

למשל, השנה, באוקטובר, יש רק 13 ימי עבודה.

גיליתי, שנתון זה, מצליח להפתיע בעלי עסקים ומנהלים כל פעם מחדש.

נכון, כולם יודעים זאת, אבל איכשהו, מגיע חודש ספטמבר, או אפריל, וכולם "תופסים את הראש" ושואלים את עצמם איך יצליחו לעמוד ביעדי המכירה אם אין להם מספיק ימי עבודה.

ולכן, הדבר הנכון הוא להציב יעדים בהתאם למספר ימי העבודה שיש בחודש.

הנגזרת של זה, שבחודשים שבהם ישנם יותר ימי עבודה, היעדים יהיו גבוהים יותר, ויצטרכו "לפצות" על החודשים שבהם יש פחות ימי עבודה.

כאשר עובדים על נושא תיקנון היעדים בחברות השונות, פעמים רבות לוקחים בחשבון גם חודשים נוספים שבהם מסורתית עובדים בישראל פחות טוב – אוגוסט בשל חופשים, חודשי החורף בשל ימי מחלה ועוד.

ישנן גם התייחסויות שונות לימי חול המועד, ולכן חשוב לתקנן לפי ימי העבודה הנהוגים בארגון שלך.

 

הרעיון המרכזי בהצבת יעדים בצורה זו הוא שניתן לעקוב בצורה הדוקה ואמתית על העמידה ביעדים, ולתקן ולהשלים יחסית בזמן אמת במידת הצורך.

כאשר מדובר על יעדי שימור לקוחות, בגלל חוסר ימי העבודה בחודשים ספציפיים, לכאורה, ישנם פחות ימים בהם לקוחות נוטשים.

אבל, המציאות מלמדת, שבדרך כלל (כמובן, תלוי בענף הספציפי), הלקוחות ישלימו וינטשו בקצב מוגבר יותר, בימים שלאחר החגים.

שם, לרוב, רואים נתוני נטישה גבוהים יותר מהרגיל.

ניהול מעקב אחר עמידה ביעדים קפדני, מאפשר עמידה בהם.

למידע נוסף ולהכוונה, צרו קשר!