עונת המלפפונים
חם בחוץ, אוגוסט, עונת המלפפונים, כולם בחופש.
ישנם ארגונים, שבהם בקושי מתמרנים, ומכסים את ה"חורים" שהעובדים שנופשים משאירים, וישנם ארגונים שבגלל שכולם מסביב בחופש
נוצר בהם זמן פנוי.
לשני המצבים כדאי להיערך (לעיתים באותו הארגון יש גם וגם..).
וכשאנו מדברים על המצב השני, להכין רשימה של משימות זמן פנוי – מה עושים עם הזמן הפנוי שנוצר, לך, למנהלים, לעובדים.
יש אינסוף רעיונות, נדגום חלק מהם:
עיסוק בדאטה-בייס של הלקוחות –
טיוב הדאטה בייס – השלמת פרטים של הלקוחות – מפרטים דמוגרפיים ועד מאפיינים התנהגותיים.
ניתוח ופילוח – הוצאת מידע רלוונטי. מתי פנינו ללקוח, מה הוצע לו, מה מימש/צרך, מה ניתן עוד להציע לו.
נגזרת של הניתוח והפילוח – תכנית עבודה:
למי מבין הלקוחות נכון לפנות, הוצאת רשימה לטובת שיחות טלפוניות, קביעת פגישות עתידיות וכו'.
נטוורקינג –
זמן מעולה לקביעת פגישות שכבר מזמן את/ה רוצה לעשות.
נכון, כולם בחופש, אבל בין לבין, כשכבר מצליחים לתאם, תוכלו "להעיר" קשרים ישנים, לקבל רעיונות חדשים, לפתוח אפשרויות לשיתופי פעולה עסקיים, ולחזק קשר עם לקוחות / ספקים / קולגות.
פרויקטים מיוחדים –
בכל עסק ישנן פרויקטים עתידיים, שדוחים אותם כי "זה עדיין לא הזמן", כי התקציב גדול מדי ומסיבות נוספות. לדוגמא, הקמה והטמעה של מערכת טכנולוגית.
תוכלו לנצל את הזמן, לאפיין את הצרכים ולהתקדם בבחינה (ואף ביישום) של הפרויקטים.
בדיקה של ערוצי פניה לעסק/חברה, במכירה ובשירות –
מה עובר הלקוח שלכם, או הלקוח הפוטנציאלי שלכם, כשהוא מנסה להשיג אתכם.
אם פרסמתם מודעה, ובה טלפון להתקשרות, האם הטלפון מחובר (מקרה אמיתי, טרי מהיום בבוקר..).
אם מי שעונה לטלפון הוא אחד העובדים/פקידים, האם הוא רושם פרטי מתעניינים, או רק מפנה לטלפון של מנהל המכירות. (שוב, טרי מהיום)
בדיקה לאן מוביל דף הנחיתה, ומי עונה ללקוח כשהוא מגיע למענה הקולי ולנתב השיחות.
ירידה ל "רצפת המכירה"
כבר המלצנו פעמים רבות: פנה/י מספר שעות לצאת לפגישה עם איש המכירות / לשבת במוקד השירות / להאזין לשיחות במוקד המכירות, במוקד שימור לקוחות.
בקשר שבין הלקוח שלך לעסק/חברה, זה המקום שבו "קורים הדברים". תוכל/י ללמוד מזה המון.
להכוונה ולמידע נוסף, צרו קשר!