קבלת המלצות
באחת מקבוצות המשווקים ברשת, התפתח דיון מעניין בנושא ההמלצות.
אחת המשתתפות, בעלת עסק, הודתה שהיא "קלולס" לגמרי בנושא ההמלצות, ולא יודעת איך ומה עושים כדי לקבל המלצות מלקוחותיה.
היו שהמליצו לה "לרדת מזה", כי "אם לקוח ירצה לתת לה המלצה, הוא כבר ימצא את הדרך".
היו כאלה שטענו שהם כלל לא מאמינים להמלצות שניתנות על ידי לקוחות, ולכן אין מה לעשות מאמץ בנושא.
בקיצור, דעות מגוונות.
אם אשתף ממה שאני רואה, אצלי ואצל לקוחותיי, לא רק שאין מה לקבור את נושא ההמלצות, נהפוך הוא.
דווקא ההמלצות האותנטיות כמובן, הן אלה שהופכות יותר ויותר משמעותיות בתהליכי המכירה ושימור הלקוחות.
בהיצף המסרים, התכנים והפרסום, צרכנים ולקוחות כיום מחפשים אחר חוות הדעת האמתיות הנובעות מהתנסות בשירות/ מוצר.
בנוסף, תחת ריבוי הפלטפורמות באונליין, ניתן לומר שלגבי שירותים רבים ההמלצות נגישות. גם ההמלצות טובות יותר וגם הטובות פחות.
אז אם אתם רוצים לעבות את מערך ההמלצות על השירות או המוצר שלכם, צריך לעבוד בזה.
מספר נקודות מהותיות בנוגע לקבלת המלצות:
- כאשר והלקוח מרוצה מהשירות / מוצר שקיבל, ואתם מבקשים המלצה, אם אכן ייתן את ההמלצה, זה "מקבע" בעיניו את שביעות הרצון. הלקוח, למעשה, אומר לעצמו שהוא מרוצה!
אתם רק יצרתם את הטריגר.
- לקוחות בכלל, וישראלים בפרט, אוהבים לפרגן! אם השירות / מוצר טובים, וביקשתם המלצה, לרוב, אין סיבה שלא ייתנו.
- ללקוחות, לעיתים, יש קושי בניסוח ההמלצה.
לא כולם "אנשי מילים", או לחילופין יודעים / מוכנים להתעסק עם ה"טכנולוגיה".
ככל שתפשטו עבורם את התהליך, כך הסיכוי להמלצה גדל.
למשל – אני אשמח אם תתייחס לנושא ה XXX שקיבלת בשירות. וכמובן לינק ישירות למקום שבו תרצו את ההמלצה (או כל שיטה אחרת שמשרתת את העדפתכם)
- לתזמון יש חשיבות קריטית –
אם הלקוח קיבל שירות היום, ובהנחה שהשירות היה ראוי להמלצה, ככל שתבקשו את ההמלצה בסמוך למועד השירות כך הסיכוי לקבל אותה, והסיכוי שתהיה טובה, גדל.
בעוד שבוע, זו מבחינתו כבר היסטוריה. הוא אפילו לא בדיוק זוכר מה היה שם..
ואם מדובר בשירות מתמשך, אז גם כאן, שביעות הרצון של הלקוח אינה גרף אחיד. הפנייה שתיעשה בפיק תיענה בצורה הטובה ביותר.
המלצות איכותיות עוזרות מאוד בתהליכי מכירות, שימור לקוחות ושירות לקוחות ובפירוש תורמות ישירות להגדלת ההכנסות.
לקבלת הדרכה פרטנית בנושא קבלת המלצות, שמפרטת עד רמת הניסוח מה ואיך לעשות, כדי להגדיל את כמות ואיכות ההמלצות, צרו קשר.