שימור לקוחות דור ההמשך

Home/מאמרים, שימור לקוחות/שימור לקוחות דור ההמשך

שימור לקוחות דור ההמשך

שימור לקוחות דור ההמשך

האם אפשר לעשות שימור לקוחות כשעושים העברת משמרת?

או,

איך ולמה נטשתי את הספר שלי

 

רבות נכתב ונאמר על הקשר עם הספר. מעצב השיער.

בעיקר, על הקשר של נשים עם הספר שלהן.

לא בקלות מחליפים, או אפילו שוקלים להחליף ספר, ורבים שאפילו עוברים דירה וממשיכים לנסוע לעיר אחרת בשביל המפגש התקופתי עם הספר.

 

הספר שלי, נבחר בזמנו בשל הקרבה הפיזית, ונהנה מנאמנות ללא עוררין בשל התוצאה המוצלחת בעיני של עבודתו.

לא רק שלי, אלא של לקוחות רבים (ורבות).

הוא גם אדם מאוד נחמד, והבילוי התקופתי עבר בנעימים. חווית הלקוח היתה מצוינת.

ואפילו המחיר היקר לא הרתיע.

עד ש..

עד שהוא, כנראה, התעייף, והתחיל להעביר את העסק לבניו.

בפעם הראשונה, כשהציג לי את בנו כמי שיספר אותי, ניגשתי והתעקשתי, וביקשתי בשקט אם אפשר שהוא יספר..

בפעם השנייה, סיטואציה דומה, אך הייתי 'אמיצה', והסכמתי להחלפה.

האמת, לא הייתי מרוצה.

החלטתי שלהבא אתעקש על ידיו ומיומנותו של האב.

אך מה לעשות, האב התחיל להמעיט להגיע, ולמרות ש"ארבתי" לו (בכל זאת, גרה קרוב ועוברת שם מדי פעם), לא הצלחתי.

ואז, החלטתי לנטוש. ולעבור למתחרה.

מעבר של עסק לדור ההמשך הוא כמעט תמיד מורכב.

וכשמדובר בבעל מקצוע אשר הנגיעה ללקוחות היא אישית, הסיפור מורכב אף יותר.

גם סוכני ביטוח שמנסים להעביר את המושכות הלאה חווים את הקשיים והאתגר, וגם עורכי דין.

אז מה עושים?

זו סוגיה שאין בה "אבקת קסמים", לפעמים המעבר לדור ההמשך מצליח ולפעמים לא. לפעמים נעשה במעבר שימור לקוחות, ולעיתים לא.

מה שיכול לעזור אלו הם מספר דברים:

  • חפיפה ארוכה ומקיפה בפאן המקצועי, כדי להביא את "היורש" לרמה המקצועית הנדרשת, ולידע הנדרש.
  • חפיפה מקצועית ומקיפה בהיבט הפרסונאלי – מי הלקוחות, מה ההעדפות והמאפיינים שלהם.
  • הקשבה ללקוח (!) – קבלת משוב מלקוחות שמתנסים לראשונה לאחר ההחלפה / השינויים, והתאמה ותיקון בהתאם.
  • ליווי צמוד "תוך כדי תנועה", המפגשים עם הלקוחות.
  • משוב בונה לדור ההמשך, בהתאם לממצאים.
  • הצבת יעדים ומטרות ברורים, תוך הצבת אבני דרך לבקרה.

ועוד.

כמובן, כל סוג עסק / חברה / ארגון, בהתאמה למור או השירות שמשווקים.

ומה שחשוב, לא להניח את קבלת השינוי על ידי הלקוחות כמובן מאליו. יש כאלו שיצלחו את המעבר ויש כאלו שלא. ככל שתהיו יותר עם היד על הדופק, אחוזי שימור הלקוחות יגדלו.

 

רוצים הכוונה נוספת? להתייעץ לגבי העברת המקל לדור ההמשך אצלכם בארגון? צרו קשר!