שימור לקוחות ודאטה

עולם שימור הלקוחות נשען רבות על נתונים' הקשר בין שימור לקוחות ודאטה הגיוני.

בעיקר במעגלי השימור היזום ונאמנות הלקוחות.

כי אם השאיפה היא להקדים את הלקוח בצעד, ולנסות לשמר אותו לפני שהוא כבר החליט סופית לנטוש, אז הכלים לעשות זאת נשענים בחלקם הגדול על נתונים.

נתוני צריכה של המוצר / שירות – האם הלקוח הקטין את הצריכה? האם הפסיק אותה לחלוטין ורק רשום כלקוח.

דוגמה לכך – לקוחות שסוגרים חשבון בבנק נוהגים לרוב להעביר את הכספים זמן מה לפני הסגירה.

זנו מידע שניתן לעבוד איתו, כאשר הוא שליף, מנוטר ומנוהל.

  • נתוני התנהגות 

למשל, לקוח שהתלונן על השירות מספר פעמים, והדבר מתועד במערכות הטכנולוגיות.

גם כאן מדובר במידע שניתן לעבוד איתו, הן בזמן אמת (לנסות ולהפוך את הלקוח מלקוח מתלונן ללקוח מרוצה), והן באופן שוטף, עם הצעות רלוונטיות.

  • נתוני ערך לקוח

מאחר וכולנו בעולם של משאבים מוגבלים, ואין לאף ארגון את היכולת לשמר את כל הלקוחות בכל האמצעים והמאמצים, נושא התעדוף בא לידי ביטוי.

לדוגמא, לקוח שמשמעותו הכלכלית לחברה גדולה, ונטישה שלו משמעה אובדן גדול של הכנסות, ראוי שתקפוץ התראה לגורמי הרלוונטיים, ושימור לקוחות אפקטיבי יופעל.

בשביל שזה יקרה יש צורך במקבץ נתונים וניתוחם שיפעיל את ההתראה.

  • נתונים של עלויות השימור, כנגזרת של הסעיף הקודם

מהו גודל ועלות השימור (בזמן ו/או במשאבים אחרים) שנדרשים ביחס לשווי הלקוח מהסעיף הקודם.

לדוגמא, לקוח ששווי X, מצדיק פגישת שימור עם מנהל בכיר ששוויה Y, + הנחה/הטבה ששוויה Z.

  • מועדון לקוחות –

עולם קלאסי של שימוש בנתונים.

מעבר ללוגיקה, כדאי לייצר מערכת עובדת שמתעדפת ומתאימה את ההטבות ללקוחות כדי לעודד ולהגדיל צריכה יחד עם ה engagement וחיזוק הקשר של המותג עם הלקוח.

כל זה (ועוד) מביא אותנו לצורך במערך של איסוף נתונים, ניתוח ואנליזה, שליפה ושימוש בפועל.

הבשורות הטובות –

הכלים והטכנולוגיה קיימים.

יחסית בקלות, ניתן כיום מודל BI, שאוסף ומנתח את ה DATA, מייצר התראות בזמן אמת, ומאפשר עליית מדרגה מקצועית ושיפור התוצאות והביצועים העסקיים בפועל!

 

שימור לקוחות הוא עולם של נתונים, עולם של אנליטיקה, וניתן לעשות הרבה באמצעות DATA כדי להפוך אותו ליעיל יותר, ולהגדיל את ההכנסות.

בשיחה קצרה נוכל לתת לך מידע נוסף על האפשרויות המעשיות העומדות בפניך, להציע תוכנית מותאמת וממוקדת שמתאימה לארגון שלך. זה פשוט וישים יותר ממה שנדמה – צרו קשר!