שימור לקוחות ושאר ירקות

ראשית, עלי להודות ולהתוודות: זה עידן ועידנים שלא ראיתי חנות ירקות, או בשמה השני "ירקניה" , מבפנים.

מי שאמון על נושא קניית הירקות אצלנו בבית, במנדט בלעדי, הינו בן זוגי.

יחד עם זאת אני הלקוח המרכזי של המוצר. נכון, כולם אוכלים אצלנו ירקות ופירות, לשמחתי, אך אני ה"מאשרת", המשבחת והמזמינה העיקרית.

ולמה כל ההקדמה הארוכה הזו?

מכיון שלירקן שלנו, יש תוכנית שימור לקוחות מתקדמת ועדכנית.

אני משחזרת בקלות את תגובתו הראשונית של בן זוגי, כשחזר עם ה"סחורה" מהירקן.

מגוון תלונות על היחס הלא-מאוד-שירותי מצד הירקן, על הקושי בשיטוט בחנות הצפופה ויותר מכל – תרעומת על הפירות והירקות שאיך לומר, חלקם היו סבירים, וחלקם לא היו משהו.

במדד שלנו, קיבלה הירקניה ציון בינוני מאוד, ובשבוע לאחר מכן ואף לאחריו רכשנו במקום אחר.

איתרע המזל, והגענו לרכש הירקות והפירות, מספר שבועות לאחר מכן, כאשר השעה כבר הייתה מאוחרת. ביום שישי העמוס, כמובן.

בלית ברירה ניגש בעלי לירקן המדובר, שיש לציין שחנותו מצויה על ציר תנועה מרכזי, ובקרבה רבה למעוננו, והתחיל לאסוף שקיות ירקות ופירות. הירקן, שכפי הנראה כבר זיהה אותו מהפעם הקודמת, ראה שהוא אוסף משמשים מדוכן מסוים.

"חכה רגע" אמר, "אל תיקח משם" והוציא לו משמשים אחרים מאחד הדוכנים הפנימיים. כן, אלה שנסתרים מן העין.

"תטעם, תטעם". בעלי, כמובן, טעם, וראה כי טוב.

וכאן החלה ידידות מופלאה.

מאז, זוכה בן זוגי ליחס של מלכים בבואו לחנות.

גם אם לא , שהרי אני ניזונה אך ורק מסיפוריו לגבי היחס, טיב הירקות והפירות השתפר פלאים.

כפי שסיכמנו באחד הדיונים שלנו בנושא "נדיר שאנחנו זורקים ירקות או פירות".

השבוע, נוסף גם נדבך של נאמנות לקוחות. השאלה שקידמה את בן זוגי בעת הקניות השבועיות אצל הירקן היתה:

"באת לקחת עמלה?"

מסתבר, שאחת ממעגל חברינו, (ושכנינו), שטעמה בביתנו עגבניות, ניגשה לרכוש אצלו, תוך איזכור טיב העגבניות ומקור ההפניה.לא פחות.

אנחנו, יש לציין, כבר מזמן רוכשים אצלו מגוון מוצרים נוסף הכולל: מלפפונים מוחמצים, בישולים שונים שהוא מכין במקום, ואפילו כבד קצוץ שאם הייתם שואלים אותנו לפני כחצי שנה, לא היינו מעיזים לרכוש במקום כזה…

הירקן שלנו מקיים את האימרה "לקוחות קיימים מקבלים יותר" הלכה למעשה.

כמובן, שעולות שאלות ותהיות נוספות כדוגמת המכירה ללקוחות חדשים, שהרי רק בלית ברירה הגענו אליו שוב, וייתכן שלא היינו עושים זאת.

אך במונחי שימור לקוחות, אצל משה הירקן עדיף להיות לקוח קיים, לקוח ותיק.