תיקוף תסריט שיחה
אתם משיקים מוצר או שירות חדש, והגיע הזמן להתחיל לשווק אותו על ידי נציגים / אנשי מכירות.
או שאתם נותנים מענה שירותי בהתאם להוראות רגולציה שהשתנו,
אן כל סיטואציה אחרת שדורשת התאמה / כתיבת תסריט שיחה מותאם.
אז כתבתם תסריט שיחה, ונראה לכם שהולך לעבוד מצוין.
עשיתם את כל עבודת ההכנה, מהכנת ה "יתרונות והתועלות", ועד למענה להתנגדויות.
בניתם את התסריט לפי מודל השיחה עם הלקוח, על כל שלביו.
יש לכם "רגל בדלת" מצוינת.
ומה עכשיו?
אחד הדברים החשובים לעשות, כשמדובר בתסריטי שיחה, הוא לתקף את תסריט השיחה.
במהלך השיחות הראשוניות, עם הלקוחות, ניתן ללמוד "על רטוב", את האפקטיביות האמתית של התסריט.
האם ההשערות פגעו, והתסריט באמת "עובד".
האם התסריט משיג את מטרתו – האם מאפשר לייצר מכירה? האם מוביל לתיאום פגישה?
מעבר לכך,
מי שמתקף את התסריט נתקל במקומות בהם התסריט אינו "זורם", ונוצר שקט מביך.
תיקוף התסריט יאפשר לתקן את המקומות בהם סדר הצגת הדברים אינו מדויק.
וכמובן, לבחון האם המענה להתנגדויות שנוסחו מדויק, והאם יש התנגדויות נוספות שדורשות מענה.
הדרך לבצע תיקוף היא לקיים מספר שיחות באמצעות מי שיודע את העבודה על בוריה, מנוסה ומקצוען במה שהוא/היא עושים.
תסריט מכירה, למשל, יתוקף על ידי איש מכירות עם ניסיון והצלחות קודמות.
כך נדע שאם התסריט לא עובד, הבעיה אינה במיומנויות איש המכירות, אלא בתסריט עצמו.
אם יש מספר קהלי יעד, כדאי לדגום גם אותם, במגוון.
וכמובן, לתקף על סמך מינימום מסוים של שיחות, ולא להסיק מסקנות על סמך שיחה אחת..
כל הנאמר לעיל מחזק את הנקודה שתסריט שיחה איכותי נערך ב "רצפת המוקד",(מוקד טלפוני) ולא תחת ה "ניאון שבשיווק" (בהומור ובהקצנה, כמובן, אבל יחד עם זאת, מהיכרות עם המציאות..)
כמו בדברים רבים, הכנה יסודית ובדיקה טובה יגרמו לתסריט להיות איכותי יותר, אפקטיבי יותר, ויאפשר למצות את המקסימום מהמהלך השירותי / השימורי / המכירתי.