10 פעולות שתוכל לעשות על מנת לשפר את שימור הלקוחות בעסק שלך
על ידי: מיכל דגן ברעם
שימור ונאמנות לקוחות -אפשר להפוך את שימור הלקוחות מסיסמה לדרך חיים בארגון. בשנים האחרונות המודעות לחשיבותם של שימור הלקוחות ונאמנות הלקוחות עולה.
גם חשיבותם לעסק שלך אינה מוטלת בספק: שימור לקוחות איכותי משמעו הן צמצום בהוצאות גיוס לקוחות והן שיפור הרווחיות בעסק. אין בעל עסק שיכול להתעלם מכך. ניתן להפוך את שימור הלקוחות ל דרך חיים בארגון, במאמץ לא רב, ובעיקר על ידי שימת לב ניהולית. אם כבר חשבת על כך ש"צריך לעשות משהו בנושא שימור הלקוחות" אך עדיין לא התחלת לפעול, כדאי שתקרא את המשפט הבא: אם לא תיתן ללקוחותיך סיבות טובות להישאר, מתחריך יתנו להם סיבה לעזוב!
אספנו מספר פעולות, חלקן מיידיות ויתר וחלקן פחות, שעשייתן תהווה תשתית ראשונית לקמת מערך שימור ונאמנות לקוחות:
- למד בקביעות את לקוחותיך -מהם הצרכים האמיתיים שלהם,מהי נאמנות מנקודת מבטם ומהן העדפותיהם
- למד היטב את לקוחותיך החוזרים – דובב אותם באופן קבוע על מנת לגלות מה גרם להם לחזור
- אסוף נתונים סטטיסטיים על לקוחות קיימים ועל לקוחות חוזרים
- פתח אסטרטגיית נאמנות המבוססת על הלקוחות ה"נכונים"
- ספק באופן קבוע ללקוחותיך ערך. תקן במהירות כאשר נפגעת האספקה
- בחן בקביעות את סיבות הנטישה של הלקוחות שלך -כשיודעים מה הסיבה ניתן למנוע אותה
- נסה להפוף ל"בלתי נשכח" עבור לקוחותיך -כאשר הם לא שוכחים אותך, הם זוכרים לעשות עימך עסקים
- הקפד להפתיע לטובה את לקוחותיך. ערכה של אותה הטבה כשהיא ניתנת בצורה בלתי צפויה עולה על ערכה כשהלקוח ציפה לקבלה
- הפוך את מנהליך ועובדיך ל"חיילים בצבא הנאמנות והשימור" – ארגון שמדבר שימור עושה שימור
- יישם מערכות תגמול מדידות לעידוד התנהגות ממוקדת לקוח
זו רק ההתחלה. אתם מוזמנים לאתר שימור לקוחות למידע נוסף אודות שימור לקוחות, נאמנות לקוחות, מערכי מודיעין עסקי תחרותי, לקוח סמוי, תסריטי שיחה ועוד.
אודות כותב המאמר
שימור לקוחות
מיכל דגן ברעם
(Reader.co.il SC #79571)
מקור המאמר – http://www.reader.co.il/article/79571/10-פעולות-שתוכל-לעשות-על-מנת-לשפר-את-שימור-הלקוחות-בעסק-שלך