הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק א'

Home/ייעוץ עסקי, מאמרים שימור לקוחות/הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק א'

הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק א'

הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק א'

בין אם מדובר במוקד, ובין אם מדובר בצוות.

בין אם מדובר במכירות, ובין אם מדובר בהשגת יעדי שימור לקוחות, שירות או אפילו תפעול.

קבלו,

מספר רעיונות להנעת עובדים לעמידה ביעדים.

 

שימוש נכון ב"כפתור ההפעלה"

לכל נציג/עובד נכונה צורת הנעה שונה.

יש מי שצריך מילה טובה כל בוקר. יש מי שצריך יעדים וסימון של מטרה רחוקה וקשה להשגה.

יש מי ש"זה לא מספיק, אתה יכול יותר" יגרום לו/ה להביא את מיטבו/ה, ויש מי שפינוק קטן כמו שוקולד על השולחן, "עושה לו את זה".

כדאי שתכירו את מה שמניע כל עבד ועובדת שלכם, ותתאימו להם, עד כמה שניתן, את הדרבון.

שימוש בלידים קיימים

לעיתים, נכנסים למערך, לידים "קלים". כאלו, שכנראה קל יותר להפוך אותם למכירה. (למשל, לקוח שהתקשר מיוזמתו ומבקש לרכוש)

מי יהיה בר המזל שיטפל בהם?

כאן, יש מקום למינוף מושכל של הליד:

אפשר לתת אותו למי שמגיע ראשון ליעד של XX היום.

אפשר לתת אותו למי שימכור היום את הסכום הגדול ביותר.

אפשר גם לתת אותו למי שהתחיל את היום פחות טוב, והליד ישנה עבורו את כל המומנטום.

הכל אפשרי. חשוב רק לנהל את זה בחוכמה, ומתוך ראייה כללית של טובת המערך.

 

"גומרים הולכים"

אם יש משהו שעובדים בתחומים מוטי תוצאות אוהבים, זה להיות יעילים.

לעבוד מעט שעות, ולהשיג תוצאות טובות.

אחד הכלים בסל המנהל, שחשוב להשתמש בו בצורה מושכלת ולא לשחוק אותו, הוא הכלי של "גומרים הולכים" (או, "יעד והביתה").

מי שעומד ביעד היומי, מסיים והולך.

גם אם זה לקח לו רק שעתיים.

לא תאמינו איזו מוטיבציה הכלי הזה מייצר. אבל שוב, חשוב להשתמש בו במשורה ובחוכמה.

 

שיטת הפעמון

נשמע טריוויאלי או אפילו דבילי, אבל, דינג דונג קטן בפעמון בכל פעם שמתבצעת מכירה, או שימור לקוחות מוצלח, מעודדת את כולם, יוצרת אווירת הצלחה, ומניעה לעמידה ביעדים.

לחלופין,

גם השמעת כמה שניות של מוזיקה מתאימה ("אתה תותח"..?), יכולה לעשות את העבודה, או, אפילו, מחיאות כפיים של כולם.

זה מעיר את כלל העוסקים במלאכה, מדרבן, מפרגן, ומניע לעבוד במרץ.

 

 

אל תפספסו את פרק ההמשך, שיעלה בעוד מספר ימים: הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק ב'