מועדוני לקוחות

קיים מגוון רחב של מועדוני לקוחות. ננסה לפרט ולתאר את המוכרים והנפוצים שביניהם:

  • מועדוני צבירת נקודות

במועדון לקוחות מסוג זה, צובר הלקוח,בכל רכישה, נקודות.

כמות מסוימת של נקודות מקנה לו הטבה מסויימת -מוצר בהנחה,או הטבה כלשהי שוות ערך כסף.

בישראל סוג זה של מועדון איפיין בעבר את חברות האשראי.

  • מועדוני "צבירת מיילים"

מועדוני חברות התעופה, בעיקר, המספקים הטבה ככל שהלקוח טס יותר, כלומר, צרך יותר את השירות

ההטבה יכולה להיות כרטיס טיסה, לדוגמא.

  • מועדוני הנחות מסוגים שונים

בדרך כלל, במועדונים אילו החברות כרוכה בתשלום דמי חבר תקופתיים.

חברי המועדון מיודעים ראשונים לגבי מבצעים, ויכולים לרכוש מוצרים בהנחה גם בתחילת העונה, לדוגמא.

מאפיין חברות אופנה, למשל.

  • מועדונים "סגורים" לאוכלוסיות ייעודיות

בדרך כלל מאפיינים קבוצת השפעה כלשהי, שגורמים בתוכה אמונים על השגת הנחות והטבות לחברי הקבוצה.

החברות במועדון נובעת מהשתייכות לאותה קבוצה, ואינה פתוחה לכולם

"חבר" הוא מועדון המשתייך לקבוצה זו

ישנם, כמובן, מועדוני לקוחות נוספים, אך חשוב להתאים את מועדון הלקוחות ליעדים ולמטרות שהוצבו בתוכנית נאמנות הלקוחות