מניעת נטישה באינטרנט
או
שימור לקוחות אונליין
– כיצד לשמר את הגולשים באתר האינטרנט שלך
כדי לשמר את לקוחותיך הגולשים באתר האינטרנט שלך, עליך, ראשית כל, למפות את התנהגותם בתוך האתר.
בגדול, ישנם שני סוגים עיקריים של שימור לקוחות אונליין, באתר אינטרנט (או במילים אחרות- מניעת/הקטנת נטישה):
הסוג הראשון – לקוח שברגע זה גולש באתר, ומחפש בתוכו משהו. זה יכול להיות מוצר פיזי או תוכן כלשהו, אך הלקוח יכול למצוא את מבוקשו/או שלא, להתעכב על משהו אחר שתפס את עינו ועוד. הסוגיה המהותית במקרה זה היא כיצד לגרום ללקוח לשהות כמה שיותר, למצוא את מבוקשו, ולבצע את הרכישה. כמובן, אם השאיפה היא שלקוח ישאיר פרטיו, כלומר ליד (הפניה), אזי, הרכישה היא השארת ליד.
הסוג השני – לקוח שגולש באתרך מפעם לפעם, חשוף להצעות השיווקיות שבאתר, ויכול להגיע אליו בתדירות משתנה.
לקוח זה, נרצה להגדיל את תדירות כניסתו לאתר, ולמנוע את "העלמותו". למעשה, שימור לקוחות אונליין, ומניעת נטישה, במקרה זה, הכוונה היא לעצם החזרה של הלקוח לאתר, לתדירות החזרה של הלקוח לאתר, ולכך אחת לכמה חזרות יש רכישה. (בתלות, כמובן, במוצר או בשירות שמציע האתר)
מעניין לגלות כי גם באונליין שימור לקוחות מתנהג בצורה דומה, וכי עקרונות שבאים לידי ביטוי מחוץ לאונליין, נכונים גם ברשת.
ניתן לעשות זאת בהצלחה, לשפר את שימור הלקוחות באינטרנט באתר שלכם, נתוני ה Retention, ולשפר את ה .Engagement