ערוצי פנייה יזומה

Home/חווית לקוח, נאמנות לקוחות/ערוצי פנייה יזומה

ערוצי פנייה יזומה

ערוצי פנייה יזומה

ערוצי פנייה יזומה, נקראים גם ערוצי 1on1 או ערוצי 1to1.

תחת ערוצי הפנייה היזומה נכללים כל אותן דרכי התקשרות ישירה עם הלקוח:

  • חשבונית המגיעה ללקוח הביתה בדואר או בדוא"ל
  • SMS שנשלח אליו*
  • דיוור במייל שמגיע ישירות לתיבת הדואר שלו*
  • התקשרות טלפונית אוטומטית עם הלקוח (קולן)*

ועוד

לכאורה, משמשים ערוצי פנייה יזומה למתן מידע שימושי ללקוח, אך בפועל, במעט מאמץ ובחשיבה נכונה, ניתן להפכם לכלי שיווקי יעיל ואפקטיבי.

הטיפ העיקרי שאני יכולה לתת לכל חברה:

איספו כמה שיותר פרטים לצורך התקשרות מלקוחותיכם -כתובות דוא"ל, מספרי טלפון סלולריים, כתובות דואר (בוודאי יש לכם אם אתם שולחים חשבוניות) ועוד.

בנוסף,

אם ניתן לאסוף תאריכי לידה של הלקוח ואף של משפחתו (תאריכי לידה של ילדיו, למשל) זהו מידע שיוכל לשמש אתכם מאוחר יותר למטרות נאמנות לקוחות ואף למטרות שימור לקוחות

הכוונה, כמובן, לאיסוף מידע עפ"י חוק ולצורכי שימוש פנימי של החברה.

ערוצי הפנייה היזומה, מעבר להיות  כלים שירותיים וערוץ שוטף בתקשורת עם הלקוח, יכולים להיות נדבך משמעותי בפנייה עסקית ושיווקית ללקוח., כלי מצוין לשימור לקוחות וערוץ מעולה בשיפור חווית לקוח.

ההשקעה בתחום זה כדאית ביותר, מאחר ובדרך כלל עלויות השימוש בערוצים אילו זולות יחסית, בוודאי לעומת ערוצי הפרסום האחרים המוכרים, ואילו התועלת והרווחיות יכולות להיות גדולות מאוד.

*כל עוד מדובר בהתקשרות לצורך מתן שירות ללקוח ניתן לפעול בערוץ זה. כאשר מדובר בתיקשור למטרה מסחרית, יש לוודא שמשלוח המידע עומד בחוק הספאם.