חשבונית מוכוונת לקוח
בארגונים רבים מתקיים קשר רציף של תכתובות עם הלקוח, בין אם מדובר בחשבון המגיע לבית הלקוח אחת לחודש, ובין אם מדובר בתכתובות רבעוניות, סטייטמנט או תכתובות מסוג אחר.
לא תמיד ערוץ זה נבחן בקפידה, למרות שלעיתים קרובות זהו ערוץ התקשורת העיקרי עם הלקוחות, וחשוב לבחון בשבע עיניים את הדיוור שיוצא.
פעמים רבות מודעות הלקוח למידע שהגיע ישירות לידיו כששמו מתנוסס על המעטפה, אף גדולה מקמפיין מושקע ויקר ערך המככב באותה העת בטלוויזיה.
בכל מקרה, עלות הדיוור היקרה, בעיקר כאשר מדובר במסה גדולה של לקוחות, מכתיבה תשומת לב מירבית וניסיון למנף את התכתובות לטובתכם.
בחשבונית המגיעה לידי הלקוח לתשלום, גם אם התשלום מתבצע בפועל בהוראת קבע, יש דרכים רבות להצגת אותו המידע.
בוודאי יש מידע שחשוב לכם יותר להדגיש, או מידע שחשוב להצניע.
בנוסף, קיימות דרכים יצירתיות רבות להצגת מידע כך שיחמיא יותר, או פחות
אפשר לעשות שימוש בגרפים שונים, השוואתיים ושאינם השוואתיים, בכותרות, בכיתוב בולט או מוסתר
ראו דוגמא להשפעה על הצגת תכנים באמצעות עיצוב חשבונית
גם בחינה מדוקדת של מוצרי הדפוס השונים, על עלותם המשתנה, יכולה להכתיב בחירות מסוימות.
לעיתים אפשר לפלח בתוך בסיס הלקוחות בכדי להתאים מוצר (דפוס) ללקוח
ועוד.
השמיים הם הגבול, אין חשבונית דומה למשניה
ולטעמי זהו עולם שלם, גדול ומרתק של שיווק טהור, בתקשורת הרציפה מול הלקוח.
מניסיוני הרב בתחום זה, כאשר החשבונית:
- ידידותית ללקוח
- המסרים בה שקולים בקפידה
- המסרים מועברים בצורה מדוייקת
אזי,
- הלקוחות שבעי רצון מאחר ומקבלים הפרטים הנדרשים
- מתמעטות הפניות למוקדי השירות וכתוצאה מכך חיסכון בעלויות
- נציגי השירות מרוצים יותר