תוכנית עבודה שנתית
תוכנית עבודה שנתית (וגם רבעונית וחודשית) הינה כלי עבודה בסיסי בשיווק, שמטרותיו רבות:
- עצירה וחשיבה על נושאי התוכנית המרכזיים
- הצבת מטרות ויעדים ריאליים לאחר בחינה ומיקוד
- שילוב תובנות מהסביבה החיצונית,(מגמות צרכניות, מאפייני הענף, מאפייני השוק)
- שילוב תובנות מהסביבה הפנים ארגונית
- סנכרון כלל העוסקים במלאכה
- הקצאה נכונה של משאבים, בניית תקציב
- חלוקה ברורה של תחומי אחריות ותפקידים
- קביעת לוחות זמנים, גאנטים ביצועיים
- הגדרת מדדים להצלחה ותגמול, בצידם
- ועוד
גם שימור לקוחות דורש תוכנית עבודה מתוכננת.
בין אם תוכנית עבודה שנתית בנושא שימור לקוחות הינה תוכנית עצמאית, ובין אם התוכנית משולבת בתוכנית שיווק שנתית, מומלץ להשקיע חשיבה ותכנון, ולצאת לדרך בשנה החדשה כשבידי הארגון, ובידך, המנהל, תוכנית עבודה שנתית ייעודית, בתחום שימור לקוחות.
חשוב לזכור כי למרות שתוכנית עבודה שנתית הינה בסיס נכון ביותר לעבודה, כל תוכנית הינה בסיס לשינויים. תוכנית עבודה שנתית הינה תוכנית דינמית אשר מתעדכנת בהתאם לשינויים במשק, שינויי תקציב והזדמנויות חדשות.
לייעוץ בנושא תוכנית עבודה שנתית, פנה אלינו.