הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק ב'

Home/ייעוץ עסקי, מאמרים שימור לקוחות/הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק ב'

הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק ב'

הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק ב'

(המשך החלק הראשון – הנעת עובדים לעמידה ביעדים – חלק א')

 

משחקים "תקופתיים"

הכוונה למשחק כלשהו, לכלל הצוות או המוקד, שמחזיק את מתח הפעילות למשך מספר ימים ואף שבועות.

מעטפת שלמה שמטרתה עמידה ביעדים של מספר גורמים, (נציגים או צוותים), לאורך זמן.

בנושא זה, השמיים הם הגבול:

פאזל שמונח על תמונה, ובכל יום  שבו עומדים ביעדים מסירים חלק נוסף ממנו. התמונה המתגלה היא של הפרס: לוקחים את הצוות שיעמוד ביעדים ליום כיף בספא? תמונה של הספא תמחיש זאת, ותמריץ את העובדים.

מעבר לזה, כל משחק ילדים רלוונטי ולעיתים אפילו פורמטי טלוויזיה אופנתיים, יכולים להתאים:

9 בריבוע, לעוף על המיליון, מונית הכסף, המרדף, או כל מה שאתם יכולים לעשות לו התאמה של מעבר משלב לשלב, בהתאם לעמידה ביעדים.

חשוב לתקשר את היעד, כדי "להדליק" את הנציגים, ולעשות שימוש באמצעי המחשה ובטיזרים, לדוגמא:

מייל: ביולי הקרוב, מי ישכשך רגליו בבריכה? (תמונה מתאימה)

מייל המשך: מי שימכור בשבועיים הקרובים XXX!

 

מרתונים ותחרויות

גם כאן הכוונה לתת מענה לעמידה ביעדים של מספר גורמים, לאורך זמן.

מומלץ לעטוף את המרתון בנושא כלשהו, בהתאמה לפרס או בהתאמה לתכנים, ולתקשר הן את העמידה ביעדים, והן את הפרסים ברמה יומיומית.

הפרסים יכולים להיות אישיים, קבוצתיים או גם וגם.

למשל, מרתון יווני, כאשר נציגים בודדים שיעמדו ביעדים ייהנו מארוחה יוונית, והצוות שיעמוד ביעד, וגם כל נציגיו עמדו בו, ייהנה מסופ"ש יווני.

ההמחשה חשובה מאוד –

אווירה יוונית בחלל העבודה, כיבוד בסגנון, מוסיקה או כל דבר מתאים.

שימו לב גם שהפרסים מותאמים ליעדים שנקבעו לתחרות:

יעדים של 200% מהרגיל >> סופ"ש בחו"ל

עמידה ביעדים ה"רגילים" >> ארוחה בטברנה השכונתית

וכו'.

אפשר לשלב גם הטבות ביניים, כדוגמת שוברי מתנה, המשמשים במהלך המרתון, עד להגעה ליעד הסופי, וניתנים לדוגמא, בעבור עמידה ביעד יומי.

 

אפשר גם לשלב "ימים ארוכים", כחלק מהמרתון –

ימים שבהם מודיעים מראש, וכולם נשארים בהם שעות נוספות כדי "לתת ספרינט", ולצמצם את המרחק לעמידה ביעדים.

 

אין ספק שהאתגר הניהולי המרכזי במוקדים ובצוותי מכירות, שימור לקוחות ושירות הוא בהנעת העובדים להשגת היעדים.

מוזכרים בשני החלקים, א', וב' רעיונות מרכזיים, אך כמובן, ישנם עוד רבים וטובים.

לפרטים נוספים, צרו קשר.

בהצלחה!