הקמת מוקד שימור לקוחות
מאמץ השימור בארגונים רבים מצריך הקמה של מוקד טלפוני ייעודי, המתפקד כלב ליבו של מערך השימור – מוקד שימור לקוחות.
הקמה של מוקד שימור אינה משימה של מה בכך, ורצוי להשקיע תכנון ומחשבה מקדימים במספר נושאים מרכזיים:
תפעול:
- מיקום פיזי של המוקד
- סדרי הישיבה של הנציגים, חלוקה לאשכולות/צוותים, מיקום ראשי הצוותים
- המערכות עליהן יעבדו הנציגים
- מערכת הקלטות, הקשבות, אביזרי הקשבה (אוזניות)
המשאב האנושי:
- פרופיל הנציגים, גיוס נציגים מתאימים
- פרופיל המנהלים – דילמת "מנהל מתוך החברה" לעומת "מנהל תותח בשימור"
- חניכה והכשרה
תהליכים ומשימות:
- קו ראשון לעומת קו שני
- שימור מגיב
- שימור יזום
- שימוש בכלי שימור
ידע ומקצועיות:
- מבנה שיחה
- שפה שירותית, שפה מכירתית
- תסריטי שיחה
- בקרת שיחות
- תחקירי אירוע
- מודיעין עסקי תחרותי, מעקב מתחרים
- לקוח סמוי
- תחרויות שימור
- איתותי נטישה
- כלי שימור ומדרג
ועוד, בהתאמה לצרכי כל ארגון