חבר מביא חבר

חבר מביא חבר

אחת הדרכים למנף את השיווק ללקוחות הקיימים, ולשפר את נתוני שימור הלקוחות, הוא באמצעות מבצעי "חבר מביא חבר".

ההיגיון שעומד מאחורי טקטיקה זו הוא שכאשר לקוח מרוצה הוא ממליץ לחבר (או קרוב משפחה, או מכר), והופך להיות שגריר של המותג שלך.

למעשה, מדובר במעגל שבו:

לקוח מרוצה > לקוח ממליץ > לקוח מרוצה אפילו יותר (הוא המליץ, ועכשיו מפעיל מנגנון שכנוע עצמי שבחר נכון).

לך כמשווק/ת הרווח כפול: לקוח ששביעות רצונו גדלה, וזאת, בנוסף לכך שהרחבת את מעגל הלקוחות שלך באמצעות לקוח נוסף והכנסות נוספות.

 

שיטת "חבר מביא חבר", עברה לתקופת מה סוג של האטה.

השיטה שנשענת על קשר אישי וישיר, התמקמה מעט מאחורי הטכנולוגיה המתפתחת ומאחורי שיטות אחרות להרכשת לקוחות ולחיזוק נאמנות הלקוחות.

אבל כיום, אנחנו יכולים לראות מגמה חדשה של תכניות נאמנות, שבהן מותגים מתגמלים לקוחות על הפניות חברים, שיתוף פוסטים ויצירת תוכן.

 

מדוע זה קורה?

הטכנולוגיה, שבתחילה דחקה את השיטות המסורתיות, עושה כיום מאמץ לשלבן בתכניות הנאמנות העדכניות ביותר.

למעשה, העובדה שעם התפתחות הטכנולוגיה ניתן להגיע לדרגה גבוהה של פרסונליזציה, ואף לשייך פעילות ללקוח ספציפי באמצעות פיקסל או באמצעות שיטות אחרות, מביאה לכך ששיטת "חבר מביא חבר" זוכה לעדנה מחודשת.

לקוח נאמן שממליץ לחבר, ואף "מביא" אותו כלקוח, יכול להיות מתוגמל, בקלות.

נוסיף לכך:

  • ללקוח ממוצע יש מספר "חברים" במאות, אליהם הוא יכול להגיע בלחיצת כפתור.
  • בזכות הרשתות חברתיות ללקוח כיום יש יכולת תקשורת קבועה עם אנשים רבים, ויכולת השפעה גבוהה משמעותית מאשר בעבר.

כל אלה משפיעים על כך ששיטת "חבר מביא חבר" הופכת להיות נפוצה יותר ויותר במסגרת תכניות נאמנות לקוחות ובמסגרת מועדוני לקוחות המביאים את תכניות הנאמנות לידי ביטוי.

מעוניינים במידע נוסף? כיצד לעשות שימוש אפקטיבי בשיטה? פנו אלינו!