מוקד טלמיטינג

מוקד טלמיטינג

מוקד טלמיטינג

מוקם טלמיטינג, או בשמו הנוסף, מוקד תיאום פגישות, הוא מוקד מכירות, שמטרתו אינה מכירה טלפונית, אלא תיאום פגישות עבור אנשי מכירות.

מעצם שמו, ברורה כבר הגדרת המטרה שלשמה המוקד פועל, ומהי מטרת כל שיחה שמבצע נציג.

מעצם בהירות המטרה, ברור גם מהו הפרופיל הנדרש מהנציגים, פרופיל מכירתי, המאפשר הצלחה בתיאום הפגישות.

נעבור ונבחן את הסוגיות השונות, איתן מתמודדים מוקדי הטלמיטינג השונים.

נושא הדאטה בייס:

כפי שמאפיין מוקדי מכירות, נושא הדאטה בייס תופס משקל רב בניהול מוקד שכזה:

למי מתקשרים הנציגים?

האם ללידים (הפניות) חמים בעקבות פרסום? בעקבות הפניות מלקוחות אחרים? הפניות מפה לאוזן?

האם לדאטה בייס של לקוחות עבר שרכשו? שנטשו?

האם לדאטה בייס קר? חם?

איך הלידים מחולקים בין הנציגים?

סוגיית בסיס הנתונים לשיחות משמעותית מאוד, ומניסיון, כשיש מספר נציגים, ומספר מקורות מידע, חשוב לחלק בצורה שקופה והגונה.

מנהלים פעמים רבות מתפתים לניהול "מתחת לשולחן" של הדאטה בייס. לרוב זה עושה נזק.

אם את/ה מעוניין/ת שהלידים הטובים ביותר יועברו לנציגים הטובים ביותר, כדאי לעגן זאת בסולם ברור, שכל אחד מהנציגים ידע מה הוא צריך לעשות על מנת לקבל לידים איכותיים.

אם החלטת לחזק נציג חלש, או בתהליך קליטה, כדאי שגם זה יהיה שקוף ומוגדר בזמן וביעדים.

שקוף – כדי ששאר הנציגים לא יחפשו זאת. (הם בסוף ימצאו)

מוגדר בזמן וביעדים – כדי שלא תמצא/י את עצמך מבזבז/ת לידים טובים בלי תוחלת..

סוגיית המבנה הארגוני:

האם הנציג עובד באופן קבוע עם איש מכירות ספציפי? מחולקים לחוליות חוליות?

כל נציג תיאום "יושב על היומן" של איש מכירות ספציפי וממלא אותו? מכיר את ההעדפות מבחינת שעות, אזורים וכו'?

האם נציגי תיאום הפגישות "שופכים" את הלידים למאגר שאח"כ מחולק לאנשי המכירות?

סוגיית התגמול:

האם נציגי התיאום מתוגמלים בעבור פגישה? בעבור פגישה שבסופה יש מכירה?

מה תלוי בהם ועד כמה?

האם הם מתוגמלים על פגישות שהועברו אליהם מאנשי המכירות, לתיאום מועד בלבד? (איש המכירות כבר סגר שתהיה פגישה..)

סוגיית מועד התיאום:

האם מתאמים פגישות מידיות יחסית? ליום-יומיים הקרובים? האם מתואמות פגישות לשבועיים-שלושה קדימה?

מה ממקסם את הסיכוי שהפגישה תתרחש? עד כמה הנושא מנוהל, נבדק ומטויב?

סוגיית וידוא הפגישות:

האם נעשית שיחת וידוא לפני מועד הפגישה? שיחות תזכורת?

או שאולי בשל החשש לביטול לא מבוצעות שיחות כאלו?

האם מבוצעות תזכורות בSMS?

גם כאן – עד כמה הנושא מנוהל, נבחן ומדויק?

 

אלו רק חלק מהשאלות שמלוות מוקד טלפוני שמטרתו תיאום פגישות. עוד לא נגענו בנושאי יעדים, בקרה, ועוד.

למידע נוסף ולהכוונה, צרו קשר.