מכירות ללקוחות קיימים
5 דרכים למצות את פוטנציאל המכירות ללקוחות הקיימים
אחת הדרכים למצות את מאמצי שימור הלקוחות היא הגדלת מכירות והכנסות מהלקוחות הקיימים.
בדרך זו גדלות ההכנסות באפיק נוסף, מעבר לשימור הלקוחות הקיימים או הגדלת ההכנסות באמצעות גיוס לקוחות חדשים.
איך עושים את זה?
1. לקוחות חוזרים/נאמנים מוציאים יותר בכל רכישה –
כמו בחיזור, עקב בצד אגודל, לקוחות, ככל שהם מכירים יותר, הופכים קבועים יותר, ונאמנים יותר – ואז, רוכשים יותר בכל רכישה.
הרעיון- ארכוש בגד אחד מחנות כאשר אינני יודע/ת איך ייראה לאחר הכביסה, לאחר שאהיה מרוצה, ארכוש יותר.
הדבר נכון על אחת כמה וכמה בצריכה של שירותים, (קודם אראה איזה שירות אני מקבל מטכנאי המחשבים, אח"כ אעביר את כל המחשבים של המשרד אליו), ובוודאי נכון במוצרי ידע.
איך מומלץ ליישם?
יש להתחיל בקטן, ולהגדיל לאט לאט את הסכום. לבנות מערך שלם, מושכל, מדורג של ההצעות השיווקיות ללקוח, לאחר שהוא נכנס למשפך המכירות של העסק שלך.
לדוגמא – למכור תחילה מוצר/שירות במחיר נמוך ולאחר מכן מוצר/שירות יקרים יותר (או חבילה יקרה יותר).
למעשה, לעלות את גובה העיסקה המוצעת מפעם לפעם.
2. לקוחות קבועים קונים בעונות השיא יותר –
בתקופות חגים, סיילים או סתם בתקופות של "אווירת קניות", לקוחות קונים יותר.
לקוחות קבועים, מגדילים בתקופה זו את רכישותיהם, בעיקר בעסקים שהם נאמנים להם. קונים יותר בכלל, ועל אחת כמה וכמה בעסק שכבר קנו ממנו בעבר.
מנגנון שמזהה את התקופות האילו, ומציע בהן הצעות מכירה מוגדלות, ואף הטבות ייחודיות, גורם לכך שאת קניות ה"אקסטרא" יבצעו הלקוחות באותה תקופה אטרקטיבית אצלך, ולא אצל מישהו אחר.
3. מנגנון מחוייבות –
כרטיס מועדון, גם אם אינו מחייב רכישה, מעצם החזקתו גורם ללקוח לקנות יותר.
אין הכוונה להתחייבות שהולכת והופכת נדירה יותר ויותר, בגלל רגולציה ובכלל, אלא למחוייבות.
כאשר אני יודעת שיש לי בכיס כרטיס מועדון של XX, ואני חייבת לרכוש מתנה, לדוגמא, אני אתחיל ברשת שאני יודעת שיש לי בה העדפה.
4. לקוחות חוזרים מספרים על העסק שלך יותר –
לא רק מפה לאוזן, ולא רק ברשתות החברתיות.
את האימרה השחוקה אפשר למנף על ידי כך שמכוונים את הלקוחות הקיימים, המרוצים, והופכים אותם לחלק מ"סוכני הארגון".
כדאי לאפשר להם לספר בקלות לחברים, לייצר מנגנון שתומך בזה (גם כפתור שמעודד לייק/שיתוף בפייסבוק הוא חלק מזה), לתגמל אותם אם לקוח חדש מגיע דרכם, ולהעצים אותם בקול רם, אם הם ממש הופכים לחלק מהסיסטם.
5. יצירת נחשקות –
כולנו אוהבים להיות "מועדפים". לדעת שקיבלו מבצע מיוחד, הטבה ייחודית או "משהו"..
הלקוחות, כיום גם לא קונים כל הטבה, אם אין היגיון מאחוריה.
מוכנים לקבל אותה, אבל לא משלים את עצמם שזה לא המחיר שקיבלו כולם.
לקוח נאמן זו סיבה מצויינת, ולוגית, לתת הטבה, ואת זה הלקוחות כן מקבלים. והדרך לא פחות חשובה – מבצע סודי, הטבה תחומה בזמן, וכל מה שהופך את ההטבה לאטרקטיבית ונחשקת ומניע את הלקוח לפעולה, היינו, לרכישה.
יש, כמובן, דרכים נוספות, אבל תפסת מרובה לא תפסת…
בחרו כיוון אחד, והתחילו ליישם ולמצות פוטנציאל מכירות ללקוחות קיימים!
צריכים עוד הכוונה?
צרו איתנו קשר!