מנהלי תיקי לקוחות
מנהלי תיקי לקוחות הוא למעשה שם תפקידם של אנשי מכירות, אשר הפקידו לטיפולם כמות מסוימת של לקוחות.
לרוב, מדובר בניהול תיקי לקוחות עסקיים, אך לא רק.
תפקידם של אותם מנהלי תיקי לקוחות הוא לגייס, לטפל ולשמר את אותו תיק לקוח, ולמעשה, להגדיל את ההכנסות ממנו.
בין מנהלי תיקי הלקוחות ניתן למצוא כאלו שתפקידם מבוצע בעיקר טלפונית, כאלו שתפקידם מבוצע בעבודה שטח, של פגישות פני אל פנים.
ניתן למצוא כאלו שמנהלים תיק לקוח אזורי. למשל, כלל תיקי הלקוח באזור השפלה.
וכן ניתן למצוא כאלו שמנהלים את תיקי הלקוחות ה"ייחודיים", כדוגמת מנהלי תיקי לקוחות אסטרטגיים.
לרוב, כשמנהל תיק לקוחות מתחיל את עבודתו, יקבל כ"זריקת עידוד" קצה של חוט, היינו מספר לקוחות לטיפולו.
בין אם מדובר בירושה ממנהל תיקי לקוחות שעזבו, ובין אם מדובר בלקוחות שאינם פעילים, והופרשו מתיקי לקוחות של קולגות לתפקיד –
המשימה המוטלת על מנהל תיקי לקוחות היא להתחיל ולהפוך את התיק לפעיל, איכותי, ומניב הכנסות.
לפיכך, הכישורים הנדרשים, בראש ובראשונה, הינם סביב יכולת המכירה. יכולת זו ניתן לשפר באמצעות סדנת מכירות, אמון מכירות, וכמובן, התנסות וחניכה.
מעבר לכך, מנהלי תיק לקוח נדרשים לעבודה עצמאית, לניהול זמן, ולפעילות מקיפה, למעשה כאילו היו יחידת רווח.
סדנת ניהול תיק לקוח יכולה לסייע ולתת דגשים והכוונה בתחומים אלו.
בסדנה שכזו, ניתן גם ללמוד כיצד לבנות נכון את תיק הלקוח: איפה "להניח את הביצים" (רמז –לא בסל אחד), איך לייצר תיק שלאורך זמן מתחיל ועובד בשבילך, איך לבנות קשר נכון, לטווח ארוך, עם הלקוחות, ועוד.
מנהלי תיקי לקוחות, כשהם מקצועיים, ותיקים ומנוסים, הופכים, לרוב, לגורם משמעותי בארגונים.
חשוב לא פחות לדעת כיצד לנתב נכון את אותה עוצמה שהם צוברים, לשביעות רצונם אך גם לשביעות רצון הארגון.