מתנות ללקוחות
אנו מצויים בעידן שבו מודעות הלקוחות לשירות, ולחוויית הלקוח, עולה. יחד עם מגמה זו ניתן לראות שהלקוחות הופכים יותר ויותר חשדניים וציניים כאשר הם מקבלים מתנות.
ישנם סוגים שונים של מתנות ללקוחות, לדוגמא: מתנות "ידע", (מאמרים, טיפים), מתנות התלויות ברכישה (אם תקנה X תקבל…), ועוד.
אחד מסוגי המתנות הוא אביזרי קידום המכירות, אביזרי הקד"מ.
במשפחה זו ניתן לראות מגוון רחב של מוצרים: מלוחות שנה ממותגים, מטענים לסלולר, מחברות ממותגות ועד לאביזרים לרכב, ואריזות ממותגות לטישו.
כל דבר בעל ערך, שלקוח יכול לעשות בו שימוש, ובמקביל, להיחשף לשם המותג של הארגון שנתן לו את המתנה. (או אנשים נוספים המבקרים במשרדו)
לאחרונה, נתקלתי באביזר קד"מ, על שולחנו של אחד מסוכני הביטוח, שאחת מחברות הביטוח נתנה לו במתנה.
מדובר במגן המונח על השולחן, יקר מאוד, יחסית, להפקה (איכות החומר, החיתוכים הייחודיים), שלמעשה אומר:
אנחנו (חברת הביטוח) שוב במקום הראשון, תודה לך!
למגן, כמובן, מעצם אופיו, אין כל שימוש מעבר לכך שהוא מונח על שולחן או מדף.
אי אפשר לכתוב בתוכו, לראות בו את התאריך, או למשוך ממנו טישו לקינוח האף.
כל כולו לתצוגה, ולתצוגה בלבד.
אותו סוכן, לא שמח על מתנה זו, וביקש להוציא את המגן ממשרדו.
ונשאלת השאלה:
כמה מתוך הסוכנים שקיבלו מגן כזה, מציגים אותו בגאווה במשרדם?
במה המגן מתגאה? בעבודתו הטובה של הסוכן? לא! המגן מפאר את חברת הביטוח.
גם אם מדובר בסוכן ביטוח, שאחוז ניכר מעבודתו מבוצע עם חברת הביטוח הנ"ל, ואפילו אם הוא סוכן בית, 99% מהפוליסות מופקות שם, האם ירצה להציג את המגן על שולחנו? ספק.
מה שבטוח, המגן חולק גם ללקוחות (סוכנים) שלא יציגו אותו, ואצל חלקם אף עורר תחושה לא נעימה.
ומה ניתן ללמוד מכך?
כשאתם באים לתת, תנו באמת! מכל הלב.
תנו קרדיט ללקוחות. במרבית המקרים הם מחודדים מספיק לדעת מתי המתנה אמתית, ומתי מישהו רוצה להשתמש" בהם.
הכניסו את עצמכם ל"נעליו של הלקוח", וחישבו: לו אני במקומו – האם המתנה הזו הייתה מועילה לי? משמחת אותי בדרך כלשהי? ורק אם התשובה חיובית, צאו לדרך עם כל העבודה והעלויות הכרוכות בדבר.