סגנונות המכירה של אנשי מכירות

 

אנשי מכירות שונים מוכרים באופנים שונים. אם אתם בעצמכם מוכרים, נסו לזהות מי אתם, מה הסגנון שלכם,

ואולי מהו הסגנון של אנשי המכירות בצוות שלכם.

סגנונות המכירה של אנשי המכירות:

  • האגרסיבי

הוא יודע מה טוב בשבילך, מאמין שלא ממש צריך לתת לך אפשרות לשאול או להתבטא. בשיחה איתו אתה מוצא את עצמך מתאמץ להשחיל מילה, ואפילו מרים את הקול.

משפט מאפיין: "אני אגיד לך מה אתה צריך"

עובד / לא עובד – למרבית הפלא, ואולי לא, הסגנון הזה יודע להביא תוצאות.

בעיקר במכירות של מוצרים מסוימים, ובקרב אוכלוסיית לקוחות פוטנציאלית מסוגים מסוימים.

  • הבלתי נלאה

הוא לא מתעייף. לעולם. תהליך המכירה איתו הוא למעשה אינסופי. הוא לא שומע ובעצם לא מסוגל לשמוע את ה"לא".

פולואפ אצלו זו מהות מהות המכירה.

משפט מאפיין: "אם הדלת נסגרת נכנסים מהחלון"

עובד / לא עובד – הרבה לקוחות בסופו של דבר קונים, רק כדי שכבר יעזוב אותם.

  • המקושר

הוא חבר של כולם, מזמן עבר את מכסת החברים בפייסבוק, בלינקדאין יש לו 50,000 קונקשיינס, והמוןןן עוקבים באינסטגרם.

ללכת איתו ברחוב או לשבת בבית קפה זה מתיש – כל רגע ניגש מישהו לחיבוק / טפיחה / נשיקה / לחיצת יד.

באינסוף סיטואציות השם שלו מוזכר, ונדמה שהוא בכל מקום.

משפט מאפיין: " משה זוכמיר? הוא חבר שלי כמו אח!"

עובד / לא עובד –  לא תמיד הוא זוכר למכור, אבל הי, המוצר פשוט מוכר את עצמו!

  • הטובל בנתונים

הוא מכיר ויודע כל נתון / עובדה שתשאל על המוצר / שירות, על הענף, המתחרים, השוק.

כשתבקש הצעת מחיר הוא ישב מולך 10 דקות לפחות ויחשב מולך חישובים.

הוא זוכר מה קרה ביום ה' בצהריים לפני 6 שנים.

משפט מאפיין: "רגע, תן לי לבדוק. אני לא רוצה לתת לך תשובה לפני שאני בטוח"

עובד / לא עובד – לפעמים עובד, לפעמים פחות, מתאים למכירה של מוצרים אנליטיים, שדורשים מקצועיות וידע רב.

  • המושך בחוטים

נדמה שהוא לא מוכר. נדמה שהוא אפילו לא עובד.

איכשהו המכירה בסוף נסגרת, ואפילו אי אפשר לשים לב שזה קרה.

הוא מקדים אותך ואת הקולגות בכמה צעדים, ואיכשהו, זה כבר מאחוריו. אפשר להתבלבל הינו לבין המקושר, והם אכן דומים, אבל שונים.

המושך בחוטים לא שוכח לעולם את הסגירה. מצד שני, לגבי ההבטחות ללקוחות? אחרינו המבול ושהשירות יתמודדו!

משפט מאפיין: "זה סגור, תהיה רגוע"

עובד / לא עובד – ועוד איך עובד. ושהשירות יתמודדו עם ההבטחות.. מבחינת השורה התחתונה – איך אפשר לשכפל אותו?

 

טוב, חבר'ה, קצת הומור, כן?

אבל אם אתם רוצים לזהות את סגנונות התקשורת שלכם ואצלכם,

ולעשות שיפור במיומנויות השיחה עם הלקוח, במכירות בשירות ובשימור לקוחות, אתם במרחק קטן של טופס צור קשר

 

 

 

 

 

ואם מעוניינים בייעוץ עסקי? ייעוץ שיווקי?