שיווק בחברה בצמיחה
בפעם הראשונה שפגשתי אותם, את שני השותפים, העסק היה בן כמה חודשים. קצת פחות משנה.
אלו פרויקטים שבדרך לא נהגתי להתמקד בהם, כמעט פרויקט "הקמה", אבל משהו בהם סקרן, ובנוסף גם הזכיר לי את הימים המהנים כמנהלת שיווק.
ובאמת, עיקר הפרויקט עסק בתשתית. באותן אבני בסיס כל כך חשובות שמרכיבות את הבסיס:
מה בעצם העסק, מהו המוצר / שירות, מי קהל היעד, ואיך ממקדים אותו, מהם ערוצי השיווק.
וכמובן, גם – מהו הבידול שלהם אל מול שוק צפוף ועמוס במתחרים, ואיך ממצבים אותם.
וגם, איך נראית תכנית השיווק הלכה למעשה. מהם הצעדים הנדרשים.
ולפני מספר שבועות, 5 שנים לאחר הפרויקט הראשון, קיבלתי טלפון מפתיע.
וקבענו פגישה.
וואו איזו דרך הם עברו.
עשייה לגמרי מרשימה.
משיווק של כמה חודשים, ל שיווק בחברה בצמיחה.
והסוגיות שבהן הפרויקט הנוכחי עוסק – שונות כמעט לחלוטין.
טוב, התחלנו כמובן בקצת אנליזה – ניתוח של המצב כיום. ומיפוי הפערים. ולאן רוצים להגיע.
ומה מגלים הנתונים?
ושיש להם כמות גדולה של לקוחות, אבל רובם "לקוחות של מוצר אחד" – לקוחות שנהנים מחלק קטן מאוד ממה שהחברה יכולה להציע.
ואנחנו כבר יודעים –
ריבוי שירותים / מוצרים אינו רק המפתח להגדלת ההכנסות בגין מכירה של שירותים / מוצרים נוספים.
הוא גם המפתח לאסטרטגיית שימור לקוחות מגדיל הכנסות.
כלומר, לקוח שצורך יותר ממוצרי החברה הוא לקוח שנאמן לה יותר, שנוטש אותה פחות, ושפוזל החוצה למתחרים פחות.
קלאסיקה של שיווק ללקוחות קיימים ושל שימור לקוחות.
ומה גילינו עוד?
שישנן זירות רלוונטיות, שבהן קהל היעד שלהם נמצא, והם…עדיין לא!
אז הגדרנו 2 פרויקטים עיקריים:
- הגדלת הכנסות ושיפור שימור הלקוחות באמצעות שיווק ללקוחות הקיימים –
מיפוי ופילוח בתוך הלקוחות, הגדרת אוכלוסיית קהל יעד לפיילוט, ניסוח ההצעה השיווקית, שיחות ראשוניות למיקוד התסריט, תובנות מהפיילוט ויישום על קהל יעד רחב יותר.
או כמו שאומרים: אנחנו עדיין באות א', ברשימה של שמות המשפחה של הלקוחות, וכבר הגדלנו מכירות והכנסות J
- שיפור תכנית השיווק באמצעות הגדלת ערוצי השיווק בהתאמה לקהל היעד תוך כדי התאמת ההצעה השיווקית – יציאה מאיזור הנוחות, בהתאמה לתקופה ולפלטפורמות המתפתחות.
מספר שבועות זעום – וכבר ניצני שיפור והשתקפות שלהם בהכנסות.
כי שיווק עושים בכל שלב של החברה. פשוט צריך להתאים אותו.