שימור לקוחות לא פעילים

Home/מאמרים שימור לקוחות, שימור לקוחות/שימור לקוחות לא פעילים

שימור לקוחות לא פעילים

שימור לקוחות לא פעילים

איך אתם שומרים על קשר עם לקוחות, שהקשר איתם הסתיים?

לעיתים, אופי השירות /מוצר של העסק, או החברה, הוא כזה, שהלקוח צריך לקבל החלטת קניה כל פעם "מחדש".

לעיתים, אופי השירות הוא כזה, שלאחר מספר מפגשים, או, רכישה בכמות מסוימת, הפרויקט מסתיים.

לעיתים זה לתמיד, לעיתים זה זמני.

גם אם הלקוח כבר לא פעיל, רצוי ומומלץ לשמר את הקשר.

מכמה סיבות:

  • ראשית, לשמור על קשר זה (כמעט) תמיד פשוט טוב.

 

גם אם לא מדובר בהכנסה נוספת, זה לרוב עושה נעים לעזור, לענות על איזו שאלה קטנה, לתת ערך נוסף ללקוח.

ובהיבט הכלכלי –

  • כשאתם נמצאים במודעות של הלקוח, יש סיכוי גדול ש"ייזכר" בכם.
  • זה מגדיל את הסיכוי שירצה להשתמש בשירותיכם /ירצה לרכוש מכם שוב.

זה מגדיל את הסיכוי שימליץ עליכם. (בהנחה, כמובן, שהיה מרוצה).

אז איך, בפועל, עושים את זה?

תלוי, כמובן, בסוג השירות או המוצר שאתם מוכרים, ובטיב הקשר עם הלקוח.

  • לעיתים, נכון להרים טלפון. לשאול "מה שלומך"? לרוב זה מתקבל מצד הלקוח כהפתעה נעימה. שיחת התעניינות, שאינה "דוחפת" למכור, מחזקת בעיני הלקוח את התחושה שהוא חשוב לך.
  • לעיתים אפילו הודעת ווטסאפ קטנה "עושה את העבודה".
  • לעיתים צירוף של הלקוח לרשימת תפוצה, שבה אתם שולחים ללקוחות מידע בעל ערך.

ועוד.

ומה קורה אם הלקוח סיים את הקשר מיוזמתו, מכיוון שבחר לעבור למתחרים, למשל?

שוב, בהנחה שהדבר נעשה ברוח טובה, חשוב לזכור שאותו לקוח יכול גם לחזור ולהיות לקוח שלכם.

שמירה על הקשר, תגדיל את הסיכוי לכך.

התייחסות לכלל הלקוחות שלך, גם אלו שאינם פעילים, כפוטנציאל מכירתי, ושמירה על קשר איתם, יכולה להגדיל אצלך את ההכנסות!

לקבלת מידע נוסף צרו קשר