שימור לקוחות מגדיל הכנסות

ניתוח מקרה – איך שימור לקוחות באמת מכניס לך כסף

פעמים רבות שואלים אותי אז איך, בעצם, שימור לקוחות גורם לגידול בהכנסות?
זו לא סתם סיסמה? הרי רק במכירות אפשר להגדיל את ההכנסות…
התשובה לזה, מתחלקת לכמה דרכים / ערוצים, שבאמצעותם שימור לקוחות תורם ישירות להגדלת שורת ההכנסות.
והפעם אני רוצה לשתף באחת הדוגמאות המוצלחות ביותר, הממחישה זאת.

המקרה: חברה שמשווקת שירות בשיווק טלפוני. מוקד טלמרקטינג מבצע הוצאת שיחות ללקוחות, על פי תסריטי שיחה, והצעת השירות , למכירה ללקוח.
האתגר: רתיעתם של לקוחות משיווק טלפוני, (רתיעה שבתקופה האחרונה הולכת ומתגברת) וקושי של נציגי המכירה לשים רגל בדלת, לעבור את המשפט הראשון ולייצר שיחת מכירה עם הלקוח.
הרציונל בפעילות שבוצעה: אם תהיה לי סיבה טובה לעצם השיחה עם הלקוח, ואוכל להגדיל את כמות השיחות האיכותיות, לעומת הניתוקים המיידים, כמות המכירות תגדל.

אז איך עושים את זה?
לאורך הדרך, בוצעו מספר ניסיונות, שעיקרם נסוב סביב משפטי הפתיחה בתסריט השיחה.
ואז עלתה המחשבה –
אולי ניעזר בלקוחות הקיימים? כן, אלה שמרוצים מהשירות שקיבלו?
למעשה, תיאור המקרה שלנו מתאר שיפור נתוני המכירות, באמצעות הלקוחות הקיימים!

מה עשינו?
מינפנו את מערך סקרי שביעות הרצון הקיים, והוספנו בסוף הסקר, ללקוחות שהביעו שביעות רצון מהשירות, שאלה קטנה –
אולי תרצה להמליץ למישהו ממכריך על שירות טוב כמו שלנו?
הלקוחות המרוצים שמחים להמליץ,
ולעיתים ממליצים על יותר מלקוח פוטנציאלי אחד!

למעשה, ב case study זה, אנחנו עושים שימוש בכלי שבודק את שביעות רצון הלקוחות, ומטרתו שיפור איכות השירות וחווית הלקוח, לטובת שיפור התוצאות במכירות.
שימוש ב"שירות מוכר" כבר הוכח כאפקטיבי ביותר.
בין אם המכירה ללקוח עצמו, על ידי הגדלת סל המכירה / המוצרים /השירותים,
ובין אם בהגדלת כמות הלקוחות, על ידי הרכשת לקוחות חדשים, במודל, שתואר.

לפרטים נוספים וליישום פעילות מגדילת הכנסות פנו אלינו!