תגובה לשם תגובה

אני בטוחה שגם אתם שמתם לב לתופעה הבאה:

משווק / בעל מקצוע כלשהו מפרסם פוסט שיווקי. יותר או פחות. הפוסט מתמלא תגובות, לא תמיד קשורות, ולא תמיד אמינות:

"איזה יופי"

"תודה שחלקת אתנו"

"מחכה כבר לראות אותך"

"אחלה טיפים! גוזרת ושומרת"

"מאד מתחבר לדברים….שבוע מדהים"

"תודה על פוסט מצוין"

מעקב אחרי המגיבים, או קצת תשומת לב אחורה, ל 2-3 פוסטים מטעם המשווק, מגלה כי המגיבים הם אותם מגיבים, והתגובות הן אותן תגובות…חסרות משמעות.

למעשה, אפשר לומר שהתגובות הן "תגובה לשם תגובה", היינו תגובה שמטרתה… שיהיו תגובות לפוסט!

התועלות בכך ידועות: הדבר יוצר תחושה בקרב מי שנחשף לפוסט שמדובר במידע בעל ערך, ושכדאי לו לעקוב אחר אותו המשווק.

אבל לא רק משיקול זה, אלא גם מ"שיקול האלגוריתם"  – ככל שיש יותר תגובות ולייקים, כך האלגוריתם מקדם את החשיפה לפוסט ולתכנים. למעשה, התגובות מגדילות את החשיפה האורגנית בתוך האלגוריתם.

לעיתים מדובר בחברים של אותו המשווק, ולעיתים רבות מדובר ב"תן וקח", בעיקר של קבוצות נטוורקינג עסקיות: הגב לי ואגיב לך.

ואז, תוכלו לראות אותן תגובות חוזרות בצורה הדדית בין אותם שניים, ממש פינג פונג.

אבל, דבר אחד קטן מפספסים אותם משווקים – את העובדה שצריך לתת כיום קרדיט ללקוחות.

שהלקוחות של היום כבר לא "אוכלים" כל דבר, אלא מריחים ציניות ממרחק, וששם המשחק כבר מזמן סובב סביב אמינות וסביב אותנטיות.

כשההמלצה לא אמינה, מרבית הלקוחות, גם אם לא ידעו להסביר זאת לעצמם, ירגישו את תחושת ה-FAKE. ויתרחקו מאותו משווק. ההתייחסות לפוסטים ולתוכן תהיה מהולה בפקפוק.

אז נכון, יהיו גם כאלה שלא, ועל זה מבוסס המודל והזמן שאותם משווקים משקיעים.

ומעבר לכך , חשוב לציין – לפעמים התגובות אכן אמינות, הרי ייתכן שיש בין המגיבים כאלה שפשוט מתפעלים מהתוכן הנהדר!

למעשה, אם הבחירה שלך היא בשיווק ברשתות החברתיות, כדאי להכיר את היתרונות ואת החסרונות.

אם את/ה רוצה "למכור קרח לאסקימוסים" אז כל המאמר הנ"ל מיותר עבורך.

אבל אם מעניין אותך לתת ערך אמיתי(!) ללקוחות, גם בפוסטים שיווקיים, לעשות שיווק בגובה עיניים, חווית לקוח איכותית, ושימור לקוחות לאורך זמן, מומלץ להתחבר לערכים העדכניים שמרכיבים אותם: גילוי נאות, שקיפות, אמינות ובעיקר אותנטיות.

למידע נוסף לגבי בניית תכנית עבודה שמייצרת אמינות ואותנטיות – צרו קשר!