תסריט שיחה לדוגמא
מסתבר, שלא מעט גולשים מחפשים ברשת תסריטי שיחה לדוגמא.
מסקרן ומעניין היה להבין מה באמת מחפשים אותם גולשים (אתם..!)
הרי, תסריט שיחה המשמש מי שמוכר שירות מסוים, אינו דומה לתסריט שיחה של מי שמוכר שירות / מוצר אחר, ובוודאי שאינו דומה לתסריט שיחה שמשמש בשירות לקוחות או לתסריט שיחה המשמש בשימור לקוחות..
לאחר בדיקה, ומספר שיחות עם משתמשים שונים בתסריט שיחה, מסתבר, שהחיפוש הוא אחר אותו גריד מוכר, הנראה פחות או יותר כך:
נציג: בוקר טוב, מדבר XXX מחברת YYY. התקשרתי להציע לך ZZZ
לקוח: איך ZZZ עוזר לי?
נציג:
לקוח:
וכה הלאה..
למעשה,החיפוש הוא אחר שלד התסריט, או הגריד לתסריט השיחה.
ננסה לתת את הכלים הראשוניים, או לפחות קצה חוט של הבנה, איך מקימים תסריט שיחה:
כל תסריט שיחה מוצלח, "יושב" על מבנה השיחה עם הלקוח, על שלביו השונים: מקרב, מברר, מכוון, מסכם.
ולכן, כאשר התסריט מתחיל ב"בוקר טוב, מדבר XXX, מה שלומך?" זה אינו מקרי. זהו חלק מהשלב המקרב.
ההמשך, עם אותה הלוגיקה: שלב מברר >> שאלות התשאול אותן צריך לשאול, על מנת להבין היטב את הצרכים של הלקוח. וגם את הרצונות.
להמשך התסריט חשוב להכין מראש, לטובת כל מי שעושה שימוש בתסריט, את המענה המלא והאיכותי להתנגדויות.
מהו המענה הנכון, בכל אחת מההתנגדויות שמעלה הלקוח.
ככל שההכנה יסודית יותר, כך ה"הפתעות" בשיחה קטנות יותר, והסיכויים להצלחת התסריט ותוצאות השיחה גדלים.
השלב האחרון בשיחה, שונה, כמובן, בין שיחת מכירות לשיחת שירות, בין טכניקות סגירת עסקה לבין סיכום שיחת שירות לקוחות..
קיימים, כמובן, נושאים נוספים, לדוגמא:
משפט הפתיחה בתסריט שיחה מכירות, המכיל את אותה "רגל בדלת", ומסקרן את הלקוח להמשיך ולשמוע.
ועוד.
- אם עדיין לא ברור לך איך להתחיל, וגם אחרי שעברת על הטיפים לכתיבת תסריטי שיחה, יש לך רצון "להציץ" בתסריטי שיחה של אחרים, אפשר למלא פרטים כאן בטופס, ולקבל תסריט כזה, בלי אחריות 😉
- ואם יש לך תחושה / הבנה שקצת עזרה לא תזיק פה, אז צרו קשר לגבי ייעוץ פרטני, או לגבי מערך מורחב אינטרנטי, לבניית תסריטי שיחה.