בניית תשתית בסיס נתונים לעסק שלך

כולם רוצים לדוור ללקוחותיהם, להציע להם מבצעים בערוצים ישירים, לשלוח להם SMS ובכלל להיות איתם בקשר שוטף.

אבל, כדי להגיע לתשתית ראוייה בתחום זה דורש השקעה, ובעיקר מחוייבות.
בנייה של תשתית המותאמת לקשר רציף עם לקוחות, אינה עניין של מה בכך, אך היא כלי בסיסי וחשוב בכל פעילות שיווק, ובשימור לקוחות בפרט.

ואיך עושים את זה?

ראשית יש להגדיר את המטרות והיעדים. גם כאלה שנראים כרגע רחוקים ואפילו בגדר פנטזיה.
באיזו רמה תרצה לתקשר עם הלקוחות שלך בעוד כשנה, למשל.
האם תרצה משלוח מיילים אוטמטי? בכמויות גדולות? זהו יעד שניתן כבר עכשיו להציב.

לאחר מכן, יש לבדוק איזו תשתית קיימת יש, ומה תשתית זו מאפשרת.
במידה והתשתית אינה מספקת, חשוב לדעת שקיימים היום בשוק לא מעט כלים ותוכנות עם יכולות לא רעות בתחום קשרי הלקוחות.
חשוב, כמובן, לעשות התאמה לצרכים הספציפיים של העסק שלך.
לדוגמא:
עסק שלקוחותיו מגיעים אליו לאחר קביעת תור, יכול לתכנן את התשתית כך שתשלח תזכורת לתורים, להוזיל עלויות טלפנית, למשל, ולהעלות את אחוזי המגיעים בפועל לתור שקבעו.

גם הטמעה בארגון הינה חלק מבניית התשתית. העלאת חשיבות איסוף הפרטים והמידע הנצבר תביא לתוצאות טובות יותר.

בכל מקרה, פרטי מידע חשובים מאוד, כמו , למשל, מספר טלפון סלולרי, או כתובת אימייל, יש להגדיר שדות/פרטים הכרחיים שבלעדיהם לא ניתן לפתוח כרטיס.

מידע מתוחזק -חשיבות רבה לעדכניות המידע ולתיחזוקו.וכאן הדגש בעיקר בהטמעה ובגורם האנושי. ככל שהמודעות לחשיבות תעלה, כך יעודכן מידע איכותי יותר.
מידע שליף -כאשר אתה צריך חיתוך מסויים, למשל:
כל הלקוחות הבלונדיניים (בהנחה, כמובן, שהגדרת שדה "בלונדיני"), תוכך בלחיצת כפתור להוציא רשימה כזו.

דוחות , פילוחים וחתכים – באמצעות כלים אילו תוכל הן להשתפר בהצעות השיווקיות והן מבחינה ניהולית.
תוכל לבחון פרמטרים רבים כדוגמת אפקטיביות ההצעות, איכות העובדים השונים ועוד.

בניית תשתית בסיס נתונים זוהי עבודת נמלים שבסופו של דבר מוכיחה עצמה, אך אינה קורית מעצמה.
ככל שתקדים לעשות זאת, תתמוך התשתית טוב יותר בפעילות השיווק,והמכירות, ובוודאי בשימור הלקוחות.