חווית לקוח – 3 מילים שאהובות במיוחד על לקוחות

ללקוחות, מסתבר, ישנן 3 מילים אהובות במיוחד, שכנראה היו אהובות תמיד, אך הקצינו והודגשו יותר בזמן האחרון. החוקרים אינם מפסיקים לחפש תובנות מסוג זה, וזאת כדי לעזור למשווקים לתת ללקוחות את מה שהם מחפשים, ולהגדיל בכך את המכירות, ואת תוצאות שימור הלקוחות.
המילים שאובחנו, סומנו ומורקרו:

1.    המילה הראשונה, בצורה לא מפתיעה, היא –  חינם!

מי לא אוהב לקבל משהו בחינם? בין אם מדובר בשירות, ובין אם מדובר במוצר,  ההרגשה כלקוח, שקיבלתי משהו בחינם, בודאי כזה שאחרים משלמים עליו כסף, בהחלט עושה את זה ללקוחות. רבים המשווקים שיטענו "מה שמקבלים בחינם לא מעריכים", " לקוח צריך לשלם על מנת להעריך", אך מסתבר, שבפועל, לקוחות מגיבים ונענים מצויין לפרסומים והצעות בהם מופיעה המילה "חינם"!
לא "במתנה", לא "מחיר מיוחד", ולא "הנחה", אלא "חינם"!

2.    המילה השניה היא – חדש..

למרות שהמודעות לחשיבות על שמירת המשאבים המתכלים של כדור הארץ עולה, ולמרות הפלטפורמות המרובות שמציעות מכירות יד שניה, עדיין, הלקוחות אוהבים חדש.
חדש שאינו משומש, אך יותר, מזה – חדש שהוא חדשני. כזה שלא היה עד היום.
אני, כלקוח, הולך ליהנות ממשהו שאף אחד לפני לא נהנה ממנו (או מעט מאוד נהנו, לפני). מוצר חדש, שירות חדש, ניתן לראות שמה שמתקשר למילה חדש, קורץ ללקוחות כאטרקטיבי.

3.    המילה השלישית – מייד!

אז נכון שחשיבות השירות ללקוח גדלה, ונכון שהלקוחות לא מתפשרים על איכות המוצר, אך הדבר אינו מפחית כהוא זה מהצורך לקבל את כל זה, כאן ומייד!
בעולם המהיר שבו אנו חיים, חשיבות הזמינות של נותן השירות, או של קיום המוצר במלאי, גבוהה מאוד. לקוחות אינם מתפשרים על קבלת שירות מהיר, והציפייה לכך הולכת וגדלה. סך הכל אנחנו נמצאים בעולם גלובלי, שמידע "זז" בו בצורה מהירה, וגם סחורות עוברות בו מהר למדי.
קשה ללקוחות לדחות סיפוקים, למשל – להירשם לקורס שמתחיל בעוד חודש, אם אפשר בעוד שבוע, לקבל מוצר בעוד 21 ימי עסקים או כל דחיה אחרת.

כל כך הגיוני, כל כל ברור, כל כך טריוויאלי, וגם, האמת, ניתן ליישום בכל תוכנית נאמנות לקוחות ובכל תוכנית שימור לקוחות, ומשפיע ישירות על חווית לקוח טובה יותר.

כמו בחיזור עדין, אל מול הלקוח –נתינת מוצר חינמי (יכול להיות מוצר שנותן ערך מוסף, מוצר תוכן,  ולאו דווקא מוצר חומרי), ולאחריו מוצר בתשלום. וכך הלאה.