כשהלקוחות עושים עבורך את העבודה

אם תשאל משווקים, מנהלים ובעלי עסקים, על הדרך שבה מגיעים אליהם לקוחות, רובם יעידו על הגעה "מפה לאוזן".

כלומר, הלקוחות הקיימים שלהם ממליצים על המוצר / שירות, וכתוצאה מכך מגיעים לקוחות חדשים.

אם תשאל את אותם משווקים כיצד מגיעים אליהם הלקוחות הטובים שלהם – התשובה תהיה אפילו יותר נחרצת – "מפה לאוזן".

ממש "חבר מביא חבר".

הקמפיין הטוב ביותר עבורך, הוא קמפיין שבו הלקוחות שלך "עושים עבורך את העבודה".

בעצם, מוכרים את המוצר / שירות שלך ללקוחות פוטנציאליים, אפילו טוב יותר ממה שאתה/ היית עושה בעצמך.

גלומים בכך כל כך הרבה מהעקרונות החשובים והרלוונטים בימינו בהתנהגות צרכנים:

אותנטיות, גילוי נאות, בגובה העיניים ועוד.

אז מה, למעשה, נכון לעשות? איך משיגים את אותה מטרה נכספת?

  1. גורמים ללקוחות להיות מרוצים:
  • נותנים ערך לכספם
  • נותנים להם שירות/ מוצר טוב
  • נותנים מענה לציפיותיהם
  • מפתיעים אותם לטובה.

זהו עקרון שתמיד נכון – ככל שהלקוחות מרוצים יותר, וככל שציפיותיהם/ן נענו טוב יותר, כך הסיכוי שימליצו על המוצר גדל.

  1. מעודדים אותם לספר על המוצר / שירות שקיבלו:
  • מתגמלים אותם על שיתוף בשביעות הרצון
  • מתגמלים את הלקוחות ששיתפו באמצעות הטבות
  • מתגמלים את הלקוחות שהביאו לקוח משלם

ועוד.

למעשה, הופכים את הלקוחות המרוצים, לשגרירים של המותג, וזאת באמצעות תוכנית נאמנות.

כמובן, כל אחת מהפעולות כוללת פעולות קטנות רבות בתוכן, וצריך להקפיד שהדבר ייעשה בתורה מושכלת, ובהתאמה למוצר, לשירות ולמותג.

ראו, למשל, איך תוכנית הבונוסים של NovaKid – פלטפורמת אונליין ללימוד אנגלית, מעודדת את לקוחותיה המרוצים להמליץ לחבריה,  ופועל לפי העקרונות שהוזכרו:

  • מציעה הטבה לחבר שמגיע דרך הלקוח
  • מציעה הטבה ללקוח שהמליץ והפך חבר ללקוח חדש
  • מעודדת לשתף ברשתות את קוד ההטבה, ומתגמלת על כך

לקוחות מרוצים שמעידים על המוצר הם כלי שיווקי מספר עסק לכל מוצר, שירות וארגון. בעידן הצרכני שלנו כיום זו הדרך הטובה ביותר, מכיוון שהיא האמינה ביותר.

כשהלקוחות עושים עבורך את העבודה, זהו ממש יישום של שימור לקוחות אפקטיבי, בתוך תוכנית נאמנות לקוחות.

רוצים מידע נוסף? הדרכה ליישום אפקטיבי? צרו קשר!