מכירות ושימור לקוחות

אלה מכם שמכירים אותי מעט יותר, יודעים שכבר למעלה מעשור אני מקפידה להתאמן ולהשתתף בשיעורי פילאטיס.

לאחרונה החלפתי את המקום והמורה עמה אני מתאמנת (פשוט כי המורה הקודמת, הנהדרת, כבר אינה מתמקדת בסוג השיעור שאני  עדיפה).

בחנתי אפשרויות באזור מגוריי, ולאחר שנתקלתי בפרסום ממומן בפייסבוק, הגעתי לשיעור ניסיון אצל מורה לפילאטיס, שהיא גם בעלת הסטודיו.

ראיתי כי טוב ונרשמתי.

לאחר מספר חודשים תם המנוי.

סיומו הגיע בדיוק כשבוע וחצי לפני ערב פסח, וידעתי שאהיה עסוקה ושלא אוכל להגיע, ואח"כ חגים, ונוסעים לטייל וכו'.

החלטתי להמתין מעט, ולחדש אותו "אחרי החגים".

"אחרי החגים" הגיע, ומתוך היגררות לשוטף, החזרה למשטר האימונים מעט התעכבה.

לא יכולתי, שלא להרהר לעצמי, האם תלמידה מתמידה שכמוני, שאינה מחמיצה אף שיעור, לא ראויה לטלפון? תזכורת? פניה כלשהי?

ואולי, בכלל, תלמיד/ה לא מגיע/ה מסיבות אחרות? כי משהו קרה?  הרי גם זה ראוי לבדיקה ולשיחת טלפון..

לאחר שחזרתי לשיעורים ונרשמתי שוב, ואף זכיתי לקבלת פנים חמה ("איפה היית? חסרת לנו.."), שאלתי את המורה את אותן שאלות.

התשובה הייתה: "חשבתי להתקשר… אבל לא רשמתי את הטלפון שלך, ולכן לא יכולתי להתקשר"

כמובן, שעולות מספר שאלות:

  • תלמידה שנרשמת, ועוד משלמת בכרטיס אשראי – איך ייתכן שבתהליך ההרשמה לא מצוין מס' הטלפון?
  • ובעידן של היום, גם אם לא נרשם מס' הטלפון  – הרי כל כך קל להגיע דרך הפייסבוק…(להזכירכם, הגעתי דרך פרסום ממומן בפייסבוק, מטורגט לפי אזור מגורים וחברים משותפים)
  • ואי אפשר שלא לחשוב: זה כנראה לא היה מספיק חשוב לה..(טוב, הפולניה שבי)

ובנימה קצת יותר רצינית:

איך ייתכן שמושקע כסף רב בגיוס לקוחות חדשים, ולא מושקע המינימום שבמינימום

בשימור הלקוחות הקיימים?

האם אותה בעלת סטודיו, אי פעם כימתה את המאמץ והעלויות בגיוס לקוח חדש, אל מול המאמץ והעלויות שבשימור לקוחות? ואת ההכנסות הנובעות מכך?
וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון שלקוחות קיימים הם אלה שממליצים, ומהווים ערוץ גיוס מדהים, הן מבחינת איכות, והן מבחינת עלות.

דרך אגב, המקרה הזה, בווריאציות שונות, כל כך נפוץ…

אז לפני שרצים קדימה לרכישת פרסום, בסיסי נתונים, או כל הוצאה אחרת  –

אנא,  שבו רגע ובחנו את מאגר הלקוחות הקיימים, ודאו שאתם "עובדים בו", שאתם מטפחים אותו, ושאתם ממצים את הפוטנציאל שגלום בו.

וכדי לא להשאיר אותך "לבד", מצורפת הצעה שלא תוכל/י לסרב לה:

מפגש חד פעמי, בן 3 שעות, ל "איסוף כסף מהרצפה"

לפרטים נוספים, פנה אלינו: