סקר שביעות רצון לקוחות

גם בארגונים בהם ישנו מערך של מנהלי לקוח, אשר כל אחד מהם פועל מול מספר לקוחות, ניתן לעשות פעילות ממוקדת ואפקטיבית לשיפור שביעות רצון הלקוחות.
שיפור שביעות רצון הלקוחות משליך ישירות על שימורם כלקוחות החברה, על רמתה ואיכותה של חווית לקוח, ועל התוצאות העסקיות.
בדרך כלל, תתאים פעילות מסוג זה לארגונים בהם הפעילות היא מול עסקים (B2B), כלומר מנהלי הלקוח פועלים מול גורמים שונים אצל הלקוחות העסקיים.

בתהליך שיפור שביעות הרצון, מספר שלבים:

  • איפיון ואבחון המצב הקיים
  • הגדרת הפרמטרים לשיפור
  • הגדרת המדד והבקרה
  • מדידת השיפור

מדובר בתהליך מתודולוגי, אשר סקר שביעות רצון לקוחות הינו רק חלק ממנו, והערכים המתקבלים בסופו הינם מדידים וברורים.

לרוב, יתקבלו מדדים רבים נוספים לגבי פערי ידע בין מנהלי הפרויקטים השונים, נקודות כשל בארגון ואינקידציה טובה לגבי נאמנות הלקוחות לארגון.

לעיון בתהליך שיפור שביעות רצון לקוחות, הכולל סקר שביעות רצון לקוחות לדוגמא, אשר נעשה אצל אחד מלקוחותינו.